Nissan Pickup: Distributieketting Navara

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5Dci

Hallo

Is er een bekend probleem met de distributiekettingen van een Navara 2.5Dci van 2007? Zoja, om de hoeveel km is het verstandig om deze te vervangen? En moet hiervoor de motor ervoor uit? Hoeveel werk is dat ongeveer.

Grt Patrick

Patje8412

Geplaatst door Patje8412 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Pick-Up? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb niet het idee dat de distributie ketting periodiek vervangen dient te worden. Voor een getande riem zijn er wel voorschriften om te vervangen. Een ketting wordt tijdens gebruik door eventuele slijtage op alle schalmen wat langer. Ook slijtage van de tandwielen kan er voor zorgen dat de ketting losser komt te staan. Tegenwoordig hebben de meeste motoren een automatische kettingspanner om te zorgen dat de ketting niet te los komt. Ook zijn er motoren waar je periodiek zelf de ketting moet spannen. Hoe dat bij jouw Toyota is weet ik niet. Naar als je zelf moet spannen? beperkt dat zich meestal tot het losdraaien van een borgbout op het stelmechanisme. zodat een achter de spanner gemonteerde veer deze weer in de juiste stand zet. Bout vastzetten en klaar ben je. Je moet er natuurlijk voor zorgen dat tijdens het spannen je de speling van de ketting aan de spanner zijde gebracht hebt. De nokkenas(sen) kunnen hem wel eens de verkeerde kant op trekken. Ik tikte ook altijd tegen het huis waar de spanner in bewoog om te zorgen dat hij ook werkelijk ging opschuiven. Vastzetten en klaar. Als de spanner aan het einde is wordt het wel tijd te ketting te vervangen. Druk de losse spanner helemaal terug en zet hem vast. Zoek de verbindings-schalm op en breek de ketting door. Ik stak 2 dunnen lasdraden in de oogjes aan het einde van de ketting om hem niet in het ondercarter te laten verdwijnen Plaats de nieuwe achter de oude en werk hem door de distributie heen. Via het bovenste tandwiel voor je de nieuwe in en de oude uit. Draai de krukas langzaam rond. monteer de schalm en de borg ervan. Span opnieuw en kijk of je voldoende hebt gewonnen. Anders zul je ook de tandwielen moeten gaan vervangen.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Sorry hoor, Je hebt een Nissan)))) ook daarin ben ik niet gespecialiseerd geweest.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 12 jaar geleden

Voorste deksel demonteren dan kan je erbij.

LukR. (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij de navara zitten er twee kettingen ,heb al een maal gehad dat de onderste uitgerokken was ze tikte tegen de distributiekast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Pick-Up of stel zelf een nieuwe vraag.