mijn lampje van de dynamo brand soms kort of knippert
betekent dit dat hij aan zijn einde begint te komen
gister wel even de meter er op gehad
in rust geeft de accu 12.6 volt als de moter loopt 14.4 volt
met alle verbruikers aan14.3 volt (bij stationair 14.2 volt)
Geplaatst door erik007 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Almera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 15 jaar geleden
Misschien snaartje spannen?
erik007 (0), 15 jaar geleden
de snaar staat voldoende strak +- 2 cm speling
is 8000 km geleden vervangen
dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 15 jaar geleden
Dan kun je nog de stekkerverbindingen controleren op goed vastzitten, corrosie en evt. draadbreuk.
Alhoewel 2 cm speling me toch wat ruim lijkt.
Verder zou je de dynamo kunnen demonteren en deze eens goed door laten meten bij een specialist dat is alleen wel wat werk en kost je ook weer geld.
Je kan het ook voorlopig aanzien en kijken of het vaker voor gaat komen.
Nissanwielmonteur (0) PRO, 15 jaar geleden
Hallo,
In rust geeft de accu 12.6 en als de motor loopt 14.4 volt???? De dynamo die geeft 14.4volt aan de accu. De accu kan niet opeens meer gaan leveren. De waardes die je opgeeft daar zou ikzelf niet wakker van liggen. Denk dat je eens op de D+ van de dynamo moet meten. Die moet net zoveel spannig geven als de B+ naar de accu. Als dat niet zo is dan is er een diode kapot. Ook kun je kijken of er stroomafname via de dynamo is.
Ton
erik007 (0), 15 jaar geleden
de b+ geeft 14.4 volt
de d+ is dat de geel rode draad
kan ik dat ook op een andere plaats meten kan er namelijk niet echt makelijk bij
bijv de relais kast ( de laatste foto) daar gaat een kabel boom heen
[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/6818/...[/img][/url]
[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/8581/...[/img][/url]
[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/1002/...[/img][/url]
[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/3192/...[/img][/url]
gr erik
erik007 (0), 15 jaar geleden
heb onderhand een plek gevonden om te meten
op b+ staat 14.46 volt
op d+ ook dit loopt na een paar min terug naar 14.36
op b+ blijft het gewoon 14.46
het accu lampje blijft gewoon uit
betekend dit dat er een diode stuk is (ook bij dit minimale verschil)??
is dit te repareren of is een andere op de sloop halen goedkoper sneller makelijker?
gr erik
erik007 (0), 15 jaar geleden
het knipperen van het lampje gebeurd steed vaker
het gebeurt tussen staionair en ong 2500 toeren
accu laad nog wel gewoon op (ongeacht hoeveel verbruikers er aan staan)
wordt in rust ook niet leeg getrokken
waar kan dit aan liggen is die dynamo gewoon versleten ?
zitten hier nog koolborstels in die voor deze ongein kunnen zorgen
de dynamo is van mitsubishi
gr erik
pdk (0), 15 jaar geleden
Beste Erik,
Precies zoals jij beschrijft, heb ik ook gehad. Eerst brandde het acculampje sporadisch, soms weer weken niet, maar allengs steeds vaker tot het moment dat ook de koplampen 'flauw' begonnen te branden terwijl het acculampje continu oplichtte. De dynamo was in mijn geval gewoon volledig versleten, koolborstels o.i.d. Vanaf begin van de klachten tot de definitieve vervanging heb ik er overigens nog wel bijna een jaar probleemloos mee gereden. Uiteindelijk noodgedwongen een gereviseerde dynamo laten installeren...
M.vr.gr.,
Peter de Klerk
Almelo
kleijn (0), 15 jaar geleden
inderdaad niet klooien, andere dynamo
erik007 (0), 15 jaar geleden
dat klooien is juist de uitdaging
simpelweg vervangen kan altijd nog
dus heeft iemand nog andere ideeen
mvg erik
erik007 (0), 15 jaar geleden
het probleem is in ene erger geworden
de spanning fluctueerd je zit de verlichting steeds feller en flauwer branden
ga nu dus voor vervangen een gereviseerde is dat net zo goed als een nieuwe?
gr erik
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
Bij de meeste automaterialen zaken, kan je een ruildynamo kopen.
Dat is een gereviseerde en je eigen dynamo lever je in...
Dat is goedkoper dan volledig nieuw en net zo goed.
mvg,
Hans.
erik007 (0), 15 jaar geleden
dat wordt morgen dus even een rondje bellen
voor een gereviseerde
bedankt voor de adviesen
gr erik
kleijn (0), 15 jaar geleden
als je wilt klooien
koop je toch een revisie setje
mvg willem2
erik007 (0), 15 jaar geleden
het is er een van de sloop geworden
hij doet het goed 14.4 volt met en zonder verbruikers
kleijn (0), 15 jaar geleden
dus toch niet klooien maar
simpelweg vervangen ?
hahaha groetjes willem2
erik007 (0), 15 jaar geleden
heb in ene die auto weer hard nodig dus moest ik wel voor de snelle manier kiezen
maar ik trek die oude wel uit elkaar (is toch al stuk)
kan ik er niks mee dan leer ik er van
gr erik