close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Almera: dynamo

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i 16v

mijn lampje van de dynamo brand soms kort of knippert
betekent dit dat hij aan zijn einde begint te komen
gister wel even de meter er op gehad
in rust geeft de accu 12.6 volt als de moter loopt 14.4 volt
met alle verbruikers aan14.3 volt (bij stationair 14.2 volt)

Geplaatst door

erik007 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien snaartje spannen?

de snaar staat voldoende strak +- 2 cm speling
is 8000 km geleden vervangen

erik007 0

16 jaar

Dan kun je nog de stekkerverbindingen controleren op goed vastzitten, corrosie en evt. draadbreuk.
Alhoewel 2 cm speling me toch wat ruim lijkt.
Verder zou je de dynamo kunnen demonteren en deze eens goed door laten meten bij een specialist dat is alleen wel wat werk en kost je ook weer geld.
Je kan het ook voorlopig aanzien en kijken of het vaker voor gaat komen.

Hallo,

In rust geeft de accu 12.6 en als de motor loopt 14.4 volt???? De dynamo die geeft 14.4volt aan de accu. De accu kan niet opeens meer gaan leveren. De waardes die je opgeeft daar zou ikzelf niet wakker van liggen. Denk dat je eens op de D+ van de dynamo moet meten. Die moet net zoveel spannig geven als de B+ naar de accu. Als dat niet zo is dan is er een diode kapot. Ook kun je kijken of er stroomafname via de dynamo is.


Ton

de b+ geeft 14.4 volt
de d+ is dat de geel rode draad
kan ik dat ook op een andere plaats meten kan er namelijk niet echt makelijk bij
bijv de relais kast ( de laatste foto) daar gaat een kabel boom heen

[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/6818/...[/img][/url]
[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/8581/...[/img][/url]
[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/1002/...[/img][/url]
[url=http://img525.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img525.imageshack.us/img525/3192/...[/img][/url]
gr erik

erik007 0

16 jaar

heb onderhand een plek gevonden om te meten
op b+ staat 14.46 volt
op d+ ook dit loopt na een paar min terug naar 14.36
op b+ blijft het gewoon 14.46
het accu lampje blijft gewoon uit
betekend dit dat er een diode stuk is (ook bij dit minimale verschil)??
is dit te repareren of is een andere op de sloop halen goedkoper sneller makelijker?

gr erik

erik007 0

16 jaar

het knipperen van het lampje gebeurd steed vaker
het gebeurt tussen staionair en ong 2500 toeren
accu laad nog wel gewoon op (ongeacht hoeveel verbruikers er aan staan)
wordt in rust ook niet leeg getrokken
waar kan dit aan liggen is die dynamo gewoon versleten ?
zitten hier nog koolborstels in die voor deze ongein kunnen zorgen
de dynamo is van mitsubishi

gr erik

erik007 0

15 jaar

Beste Erik,

Precies zoals jij beschrijft, heb ik ook gehad. Eerst brandde het acculampje sporadisch, soms weer weken niet, maar allengs steeds vaker tot het moment dat ook de koplampen 'flauw' begonnen te branden terwijl het acculampje continu oplichtte. De dynamo was in mijn geval gewoon volledig versleten, koolborstels o.i.d. Vanaf begin van de klachten tot de definitieve vervanging heb ik er overigens nog wel bijna een jaar probleemloos mee gereden. Uiteindelijk noodgedwongen een gereviseerde dynamo laten installeren...

M.vr.gr.,

Peter de Klerk
Almelo

pdk 0

15 jaar

inderdaad niet klooien, andere dynamo

kleijn 0

15 jaar

dat klooien is juist de uitdaging
simpelweg vervangen kan altijd nog
dus heeft iemand nog andere ideeen

mvg erik

erik007 0

15 jaar

het probleem is in ene erger geworden
de spanning fluctueerd je zit de verlichting steeds feller en flauwer branden
ga nu dus voor vervangen een gereviseerde is dat net zo goed als een nieuwe?


gr erik

erik007 0

15 jaar

Bij de meeste automaterialen zaken, kan je een ruildynamo kopen.
Dat is een gereviseerde en je eigen dynamo lever je in...
Dat is goedkoper dan volledig nieuw en net zo goed.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

dat wordt morgen dus even een rondje bellen
voor een gereviseerde

bedankt voor de adviesen

gr erik

erik007 0

15 jaar

als je wilt klooien
koop je toch een revisie setje
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

het is er een van de sloop geworden
hij doet het goed 14.4 volt met en zonder verbruikers

erik007 0

15 jaar

dus toch niet klooien maar
simpelweg vervangen ?
hahaha groetjes willem2

kleijn 0

15 jaar

heb in ene die auto weer hard nodig dus moest ik wel voor de snelle manier kiezen
maar ik trek die oude wel uit elkaar (is toch al stuk)
kan ik er niks mee dan leer ik er van

gr erik

erik007 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.