Na het wisselen va mijn remblokken wilde ik via de computer de elektrische handrem kalibreren. Maar ik krijg telkens operation failed te zien, zonder dat ik hem iets hoor doen.
Ook krijg ik telkens een foutmelding als ik de handrem bedien, namelijk: Left actuator circuit current above threshold. Ik zie dat het programma constant 0,2A aangeeft aan de linker zijde, zelfs als de stekker uit de actuator is. Rechts staat hij gewoon op 0 Ampere.
Links doet de handrem het ook niet meer. Als ik direct spanning op de actuator zet doet jij het wel gewoon.
Zou het komen omdat er constant 0,2A blijft staan dat hij hem niet wil aansturen?
Is de control unit kapot, of toch de actuator?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe heb je de blokken vervangen ?
Remzuigers met terugstelgereedschap terug gedraaid ?
Ik wilde het via de computer laten terugdraaien maar ook hier kreeg ik een operation failed. Dus heb ik de actuator eraf gehaald en handmatig met een torx het mechanisme ingedraaid zodat ik de zuiger terug kon duwen.
2 jaar
Denk dat daar iets is fout gegaan heb je de spindel niet uit de zuiger gedraaid.
Normaal zonder de stap die u heeft gedaan kun je de zuiger gewoon duwend en draaiend naar binnen drukken/draaien .
Blokken vervangen , remmen op druk trappen , handrem er op en klaar .
Met een normale handrem wel ja. Een elektrische handrem moet je in service mode zetten en daarna weer kalibreren via de computer.
Mechanisch werkt het gewoon, de actuator wordt niet meer aangestuurd en ik vraag me af waarom. En hoe kan het dat de control unit aangeeft dat er constant 0,2A in het circuit loopt terwijl hij niet bediend wordt. Zelfs met stekker los geeft hij 0,2A aan.
2 jaar
Electronisch kan ook gewoon op de ouderwetse manier , al genieg gedaan maar dat is niet het probleem .
Is de storing ontstaan na het vervangen ? Lijkt er op dat hij er al was gezien je verhaal.
Geen zekering defect ?
Bedrading is in orde ?
Wat geeftbuitlezen aan , code ?
Hoe kalibreer je hem dan op de ouderwetse manier?
Op een of andere manier stond de actuator vast. Toen ik de remklauw eraf had deed hij het nog, toen ik hem erop had gezet blijkbaar niet meer. Na actuator eraf en erop te hebben gezet doet alles het weer. Ook het kalibreren via de obd is gelukt. Alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor het meedenken.
2 jaar
Mooi bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Qashqai of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar