De handrem van mijn Primera blijft hangen. Het schijnt dat in de remklauwen een stangetje zit wat verchroomd moet zijn.
Een monteur heeft hiernaar gekeken en geconstateerd dat deze chroomlaag weg is waardoor deze stang niet soepel terug glijdt en blijft hangen.
Hij heeft kopervet gebruikt om het probleem tijdelijk op te lossen, maar gaf aan dat binnenkort de hele remklauw vervangen moet worden
omdat deze stang los niet te vervangen is. Klopt dit, of probeert hij zijn net nieuw gebouwde garage versneld terug te verdienen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik hoop voor je dat je niet hetzelfde probleem hebt als mijn Maxima (al klinkt het wel zo)
Bij de remklauw links achter komt ook de handrem niet goed terug.
Zou een nieuwe op moeten en het liefst de rechter ook meteen (zelfde leeftijd dus zou vrij snel eenzelfde klacht kunnen krijgen)
Voor mijn wagen zou zo'n remklauw op ongeveer 500 per stuk komen is mij verteld.
Dat dus maal 2 telt even lekker aan.
Ze hebben het probleem op dit moment ook even op kunnen lossen maar voor hoe lang???????? Dat weet niemand.
Er zijn schijnbaar alternatieve remklauwen en die zijn zo'n 100 goedkoper al is het nog veel geld.
Ik merkte er voorheen nog helemaal niets aan, ook bij de grote beurt is er goed naar de remmen gekeken en hebben ze niets kunnen constateren, het kwam bij de keuring er pas uit.
Je zou anders ook eens bij Tony van Deijne (hoop dat ik het goed schrijf) kunnen informeren of ze soms een 2e handse remklauw hebben liggen. Of je zoekt het op de site op.
Stuur het chassisnummer van de Primera eens. Zie kentekenbewijs, alle 17 posities
Ton, het chassisnummer heb ik je per mail toegestuurd.
mvg, Peter
14 jaar
De zuiger zou los leverbaar moeten wezen. Nummer: 44123-2F500
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar