Hallo allemaal,
We hebben een Nissan Micra uit 93.
Het lijkt erop dat de auto op 3 poten loopt alleen als we op de autobaan rijden haalt die makkelijk de 130.(loopt de auto gewoon mee op 4 poten)
Wij hebben alles nagekeken met 2 monteurs.
Alle bougiekabels doorgemeten(compressie gemeten).
Kleppen gesteld.
Volgens mij geen kleppen vast of verbrand.
Ander complete gaskleppenhuis.
Verdeelkap van binnen schoon gemaakt(contact puntjes).
Het probleem zit in bougie 2( als wij de kabel los trekken gaat die niet slechter lopen)
Andere bougies/kabels Enz Enz.
Tot nu toe geen resultaat.
Nu hebben we een idee dat het aan een onderdeel ligt waar we niet van weten wat het is.
Het moet iets van een elektronisch klepje zijn.
Op internet is er eigenlijk weinig over te vinden voor een nissan Micra.
Wel heb ik een foto gevonden die een beetje overeenkomt, volgens mij is die van een Toyota.
Hun spreken over een scv klep of een drukregel klep.
Als je dit googled vind je er weinig over voor de Nissan micra.
We hebben hem geprobeert los te halen, en er redelijk hard aan gewrikt( wel met sileconenspray wat gangbaar proberen te maken).
Lijkt alsof die vast zit maar weten dus niet hoe.
1)Kan iemand ons vertellen wat voor een onderdeel dit is?
2)Hoe die los kan/moet?
3)Waar dit onderdeel te krijgen is.
4)Hoe duur dit ong is.( 2de hands te krijgen?)
Ik heb niet echt een foto van de auto zelf maar wel van een soort gelijk onderdeel van een ander auto.
De Nissan heeft 4 van deze onderdelen ( achter elke bougie zit er 1 achter het blok)
Ze zitten vast aan een stekker die je zo los kan klikken, je kan dan 2 schroeven los draaien met een flens er tussen.
Hoop dat iemand ons kan helpen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vertel eens hoe het met de audi is afgelopen, dan vertel ik je dit:
https://www.google.nl/search?hl=nl&safe=...
en lees de rode tekst eens op deze pagina....
Hallo,
Bedankt voor de reactie !
Even terug komen over over die Audi.
Die Audi van mij was 1 doffe ellende.
Ik had me erbij neer gelegd dat hij trager was dan de vorige turbo.
Na een half jaar weer de reviseerde turbo kapot, bleek dat mijn motor gewoon op was.
Andere ruilmotor gekocht, erin laten zetten door een slechte monteur( Veel dingen zaten niet goed vast).
Na lang wachten eindelijk mijn auto terug binnen 1 maand viel me raam in Duitsland eruit.
Was de auto spuugzat en heb hem verkocht, hoop dat de nieuwe eigenaar er meer geluk mee heeft!
11 jaar
Dat is nou een brandstofinjector.
Bedankt voor jullie reacties.
Een collega heeft het onderdeel opgehaald bij van Deijne in Volkel.
Het onderdeel koste 25 euro, volgens de verkoper zit er een ringetje op die je eerst los moet maken anders komt die er niet af.( kwam hij pas achter toen hij hem voor mij eraf haalde)
Nu maar hopen dat het probleem word opgelost!
Woensdag gaan we hem vervangen dan zal ik jullie wel even op de hoogte houden of het probleem opgelost is!
11 jaar
Je hebt er met twee monteurs naar gekeken? cv-monteurs?
Ben bang dat het niet de injector is en ik zou ook eerst een goeie diagnose stellen ipv zomaar van alles vervangen.
Begin met compressie meten. het kan zomaar zijn dat er een klep verbrand is of juist niet open gaat.
11 jaar
Hij schijnt al compressie gemeten te hebben ?
Als cilinder 2 niet mee doet ? bougie controleren op vonk , is dit aanwezig , controleren op brandstof .
3 weten meer dan geen , maar 3 is schijnbaar nog te weinig.
Systematisch te werk gaan , wil nog wel eens helpen.
Hallo allemaal,
Het was toch de bezine injector, had een andere gekocht bij v Deijne in Volkel.
Bleek dat die met een tang gewoon los getrokken kon worden!
Alles netjes afgesteld door een fijne cv monteur ;-) alles loopt weer super mooi!
Bedankt voor het meedenken!!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar