Nissan Micra: Kettingspanner en remleidingen vervangen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0L

Ik heb een Micra k11 uit 1994. Ik heb een tijdje terug een bericht geplaatst over een "sjoek-sjoek" geluid bij de motor als deze stationair draait. De conclussie was toen dat het de kettingspanner moest zijn.

Het geluid is in de loop van de tijd erger geworden en nu wil ik de kettingspanner gaan vervangen. Met behulp van de vraagbaak zal het wel lukken om de boel uit en in te bouwen. De vraag aan jullie: moet ik nog ergens rekening mee houden? Zijn er handigheidjes ed?

(vorige keer namelijk de koppeling vervangen en toen na AFLOOP allemaal goede tips gelezen...)

Ook wil ik de remleidingen achter vervangen. Zelfde vraag, waar op te letten en zijn er nog tips? Ik ga een flenssetje aanschaffen, verder nog spullen nodig?

Alvast bedankt!

Gr Mike

NavyBlueBoss

Geplaatst door NavyBlueBoss (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

kaleido 1 (1645) PRO, 10 jaar geleden

Misschien eerst wachten op goede tips , de meesten zitten niet 24 /7 achter de pc ha ha.
Remleiding even op maat laten maken van koper , setje kost ook geld , en je bent sneller klaar.
Probeer er voor te zorgen bij het ontluchten dat je het rempedaal niet helemaal naar de bodem trapt , kost in de regel , zeker bij de oudere auto s een hoofdremcilinder.
Je kunt de leiding vervangen , remoliepotje vol gooien , ontluchtingsnippel los en de zwaartekracht het werk laten doen , als er olie uit de nippel loopt , dan pas gaan pompen.
Of met vacuumpotje ontluchten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.