close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: Koelvloeistof bruine smurrie

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,

Ik heb een nissan micra waarvan de koelvloeistof een dikke bruine smurrie is.
Tevens word de kachel niet warm.

Zou de koppakking kapot zijn ? Er komt geen witte rook uit de uitlaat en de olie ziet er normaal uit.

Alvast bedankt

Geplaatst door

wokkel90 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo'n Micra blokje is normaal onverwoestbaar!
Dikke bruine smurrie kan ook komen omdat ze er gewoon al van 1992 inzit en nog nooit vervangen is!!!
Begin eens met een goed spoelmiddel te gaan halen en vraag ineens aan deze mensen hoe je deftig de motor moet spoelen en gooi er daarna eens nieuwe koelvloeistof in!

ovi 0

13 jaar

Goed doorspoelen met water en tijdelijk vullen met water ook mogelijk ? lijkt me dat ik dan vrij snel kan zien of het de koppakking is ?

wokkel90 0

13 jaar

Om die kachel die waarschijnlijk verstopt is proper te krijgen ga je toch een produktje moeten gebruiken vrees ik.
Wat ik bij oldtimers die jaren stil hebben gestaan doe om de brokken er uit te krijgen is ook iets wat je kan proberen.
Je maakt de 2 darmen los die van uw kachel komen en spuit daar water door in de tegenovergestelde richting dat het normaal vloeit. Wel zeker de regelknop op de warmste stand zetten dat alles goed openstaat.
Zo'n kachel bestaat uit allemaal klein buisjes die door die smurrie zeker dicht zitten. Als je nu in tegenovergestelde richting er water door spuit met de tuinslang heb je kans dat alles er uit vliegt en heb je geen produkt nodig.

ovi 0

13 jaar

Bruine dikke smurrie komt door roestvorming in het motorblok en/of electrolitische corrosie in het systeem (gietijzeren motorblok en aluminium radiateur. Dit is waarom fabrikanten de koelvloeistof hebben aangepast. spoel het systeem door en vul hem af met de oranje koelvloeistof (g12)
zelfs de action verkoopt deze koelvloeistof momenteel.
Er bestaan ook toevoegingen bijv. van de firma forte' om het systeem eerst te reinigen met water en met deze toevoeging om vervolgens het systeem te vullen met kvl.

SUCCES
mvg. Bert

bertus9074 0
badge

13 jaar

1. tap het systeem af
2. vul het koelsysteem met gedestilleerd water (AH 0,45/L)
3. rij een rondje tot de naald ong. middenin komt.
4. tap het gedestilleerd water af.
5. vul de auto met koelvloeistof.

770 50
badge

13 jaar

[quote=770]1. tap het systeem af
2. vul het koelsysteem met gedestilleerd water (AH 0,45/L)
3. rij een rondje tot de naald ong. middenin komt.
4. tap het gedestilleerd water af.
5. vul de auto met koelvloeistof.[/quote]
Als uw kacheltje dichtgeslibt zit gaat dit niets helpen hoor!
Als oldtimer mechanieker spreek ik uit ervaring dus een GOED produkt erin en dan doen wat ik hier boven al geschreven heb! Ongelooflijk als je ziet wat er soms van brokken en vuil uit komt.

ovi 0

13 jaar

en als je het kacheltje eruit monteert en schoonmaakt met azijn? Het is toch kalk?

770 50
badge

13 jaar

Met azijn ga je er niet komen makkertje dus doe het zoals ik het geschreven heb en dan is de boel echt proper en zijn de eventuele brokken en smurrie eruit!

ovi 0

13 jaar

Topic starter heeft sinds 24 mei niet meer gereageerd...
zal intussen wel opgelost zijn.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

[quote=Hans4040]Topic starter heeft sinds 24 mei niet meer gereageerd...
zal intussen wel opgelost zijn.[/quote]
Ik geef gewoon een antwoord op de nieuwe vraag van 15 augustus hé Hans!

ovi 0

13 jaar

Jawel...maar de vraagsteller heeft niet meer gereageerd sinds 24 mei....en daar gaat het tenslotte om.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

[quote=Hans4040]Jawel...maar de vraagsteller heeft niet meer gereageerd sinds 24 mei....en daar gaat het tenslotte om.[/quote]
Ja en nee Hans.
Als deze persoon deze vraag over de azijn in een nieuw topic start is er weer een extra topic over het rijnigen van een koelsysteem terwijl je nu één topic hebt met alle trukjes om dit te doen zodat iedereen hier in één keer zo'n beetje alle raad die gegeven wordt kan lezen en gebruiken.
Op het camperforum bv. starten ze elk jaar wel weer een nieuw topic over het nut van winterbanden of over de keuring zijn er zo misschien al 150 topics gestart en elke keer worden hier dan weer dezelfde antwoorden op gegeven waardoor uiteindelijk iedereen toch weer de vraag opnieuw steld omdat je door het bos de bomen niet meer ziet en anders 2 dagen aan het lezen bent!
Ik ben dus voorstander van een extra vraagje in een topic te stellen wat al bestaat maar ik heb hier natuurlijk niks te vertellen en geef enkel maar mijn gedacht.
Ook op het camperforum geef ik altijd als antwoord dat ze gewoon even de zoekfunctie moeten gebruiken als er weer één is die raad vraagt over winterbanden omdat ik het gewoon tijverlies vindt om elke keer weer de voordelen hiervan uit te leggen terwijl er al honderden postjes over bestaan.
Gewoon mijn gedacht Hans want je weet dat ik een grote fan ben van dit forum waar ik ook al dikwijls goede raad gekregen heb over dingen waar ik niks van ken.

ovi 0

13 jaar

Ik heb het systeem eerst gewoon afgetapt en een dag gewoon uit laten lekken, daarna met heet water nog wat doorgespoeld en weer gevuld met water. toen was de meeste olie er wel uit.
De kachel bleek later gewoon te werken maar blaast alleen warme lucht uit de openingen bij de voorruit en bij de voeten. Er zal dus wel wat los zitten maar ik vind dit niet zo'n groot probleem.

wokkel90 0

13 jaar

[quote=Hans4040]Topic starter heeft sinds 24 mei niet meer gereageerd...
zal intussen wel opgelost zijn.[/quote]
Voila zie!
Nu weten we het resultaat ook Wokkel!
Altijd even de resultaten plaatsen zodat iedereen er iets van kan leren.

ovi 0

13 jaar

ff een re vraagje dan
als er zich kalk heeft afgezet in het systeem is het dan ook mogelijk te spoelen met antikal wat je ziet op reclame

pulsar16v 0

13 jaar

Als je kalk hebt zeker het systeem toepassen wat ik hier al geplaatst heb!
Je ziet de brokken er gewoon uitvliegen!
Wel eerst laten draaien met een GOED produkt zodat ze loskomen. Antikal zal misschien ook wel werken maar in zo'n produkt om radiatoren te reiningen zitten nog andere produkten om bv. ook roest te verwijderen enz.


[quote=ovi]Om die kachel die waarschijnlijk verstopt is proper te krijgen ga je toch een produktje moeten gebruiken vrees ik.
Wat ik bij oldtimers die jaren stil hebben gestaan doe om de brokken er uit te krijgen is ook iets wat je kan proberen.
Je maakt de 2 darmen los die van uw kachel komen en spuit daar water door in de tegenovergestelde richting dat het normaal vloeit. Wel zeker de regelknop op de warmste stand zetten dat alles goed openstaat.
Zo'n kachel bestaat uit allemaal klein buisjes die door die smurrie zeker dicht zitten. Als je nu in tegenovergestelde richting er water door spuit met de tuinslang heb je kans dat alles er uit vliegt en heb je geen produkt nodig.[/quote]

ovi 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.