Hallo,
In mei hebben wij de drukgroep van onze Micra laten vervangen omdat de koppeling heel zwaar ging en vreselijk kleefde. Dit was overigens
een aantal jaren geleden door de vorige eigenaar ook al een keer gedaan.
Het euvel was na de reparatie verholpen. Heerlijk soepel de koppeling en we zijn er zelfs de Alpen mee over geweest.
Maar nu sinds 2 dagen merken we dat de koppeling weer lichtelijk stroef begint te worden en weer ietsje kleeft. Met het
wegrijden trilt de auto ook ineens veel meer. Zal door de klevende koppeling komen icm andere verhoudingen tussen koppeling en gas??
Kan iemand mij een advies geven ons probleem? Ik zou denken dat het probleem dan misschien ergens anders zit, waardoor
de drukgroep extra snel slijt??? Of is er dan misschien een deel niet vervangen wat wel vervangen had moeten worden?
De reden dat ik het nu alvast vraag is, omdat ik hoop dat het probleem verholpen kan worden, voordat
de drukgroep weer helemaal stuk is en vervangen moet worden. Het is een hele prijzige onderneming.
Vriendelijke groeten
Lee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eens of t pedaal wel soepel gaat
en de bediening(event kabel) dacht dat deze al hydr was
anders bak los en geleide bus van het druklager goed op slijtage controleren
koppelings vork
en de asjes en lagering daarvan
en kijk eens even of er geen olie op je plaat komt van een of andere lekke keerring
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar