Goedendag , wij hebben een probleem met koppeling af en toe valt de druk weg in het pedaal. Waar kan dat aan liggen. Het probleem doet zich niet altijd voor . Dat is dus het rare.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eens naar de werkcilinder op de versnellingsbak kijken. Als je het rubber hoestje optilt en er komt remvloeistof uit dan moet je de cilinder reviseren of vervangen.
Of als de vloeistof erg zwart is deze even verversen
Naar mijn weten zijn zowel de hoofd als werk beide vervangen. Kan dit nog komen door verkeerd ontluchten of door het niet goed terug komen van de koppelingshaffel ??
Naar jou weten....
Hoe betrouwbaar is dat??
Gewoon even kijken en opnieuw doorspoelen.
net gekeken. zoals ik zie zitten er nieuwe werk en hoofd koppelingcylinder op. geen uitwendige lekkages . Ontlucht. geen lucht in het systeem te vinden . Koppeling lijkt nu lichter te gaan volgens klant. maar helaas valt in eens de druk weg.
2 x ontlucht . Koppeld goed. Maar wanneer je rijdt ineens niet genoeg druk. Koppelingshaffel wordt maar half bedient . Helaas geen logica. Kunt 100 km rijden geen probleem en dan ineens geen druk.
Wanneer je de koppeling bedient bij stil staan is hij nog geen 1 x druk loos geweest.
Waarschijnlijk te oude koppelings (rem) vloeistof...te veel vocht erin.
Wanneer de vloeistof heet wordt gaat zich stoom vormen en stoom is samendrukbaar.
Oplossing zou kunnen zijn: remvloeistof, inclusief dat van de koppeling, vervangen.
Koppeling is nieuw . de vloeistof ook . cylinders zijn vervangen . maar probleem is er
Opgelost. Bleek dat de hoofdkoppelingcylinder verkeerd afgesteld , zodat de cilinder te ver werd bedient en inwendig de compesatiegaatjes niet altijd vrij kwamen. Nieuwe cilinder gemonteerd juist afgesteld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar