Beste lezer,
Ik ben Ricardo uit zuid holland en heb een erg vervelende probleem met mijn micra uit 2003 1.2 16v en 43.500 km op de teller.
Als de auto op temperatuur is, dan houd hij erg in/stottert, valt uiteindelijk uit.
Storing uit laten lezen en die gaf aan dat de krukaspositie sensor defect was.
Sensor laten vervangen en probleem bleef weg. Echter na een tijdje, probleem weer terug!
Anwb gebeld, en die constateerde weer defect met krukaspositie sensor. Hij heeft de sensor goed schoongeblazen/gereinigd en de sensorgat in de bak heeft hij ook uitgeblazen.
Auto reed weer als vanouds voor een paar weken, misschien wel een paar maanden, tot deze week weer....
Sensor weer schoongemaakt, en de auto rijdt weer normaal. Iedere keer komt er wel wat stof vanaf als hij wordt schoongemaakt.
Bak laten demonteren bij een garage, die ziet geen rare dingen wat betreft vliegwiel/koppelingsplaat. Sensor heeft ook geen schade of iets dergelijks.
Met de auto wordt wel heel weinig gereden, ongeveer 15 km per dag.
IK ben de wanhoop nabij......wie heeft zoiets weleens eerder meegemaakt?
Ook heb ik ergens op het forum iets gelezen over een slijpsteentje....? Wat wordt hiermee bedoelt en hoe gaat dat in zijn werk?
Alvast bedankt voor jullie replies,
Ricardo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou de ketting laten controleren op kettingrek.
Hallo Ton,
De ketting had ik ook laten controleren op rek, en volgens de garage zat er wel wat speling op maar binnen de norm....
Ik snap niet zo waarom de auto voor langere tijd wel goed rijd als de sensor schoongemaakt is, als er inderdaad rek op de ketting zit.
Als de ketting toch vervangen moet worden, moeten de tandwielen en andere delen ook vervangen worden?
Auto heeft altijd jaarlijks op tijd zijn beurtjes gehad (ik gebruik voor al mijn auto's Castrol).
Wie kan en wil deze klus klaren eventueel?
Mvg,
Ricky
9 jaar
Wat voor stof vind je op de sensor.Zwart of grijs? Mogelijk slijtstof van de koppeling die door de bak rond vliegt en op de sensor blijft plakken. evt als het niet erg moeilijk is sensor afhalen en afstoffen met een droge doek zodat er niets aan blijft plakken.
9 jaar
Het schijnt slijtstof te zijn van de koppeling. Maar eigenlijk hoor je toch niet om de zoveel tijd de sensor schoon te maken?
Of kan het zijn dat door de minimale speling van de ketting, de sensor op een gegeven moment niet meer goed functioneert door de slijtstof?
Kan iemand mij uitleggen wat er bedoelt wordt met het "slijpsteentje" en hoe dat in zijn werk gaat?
Mvg,
Ricky
9 jaar
De auto afgegeven aan een garage...die gaat de hele distibutie incl. alle tandwielen en geleiders vervangen.
Zal mijn bevindingen hier plaatsen, al kan het wel een hele tijd duren, gezien de kilometers die de auto maakt per drie dagen in de week nl. 45 km per week!
Mvg,
Rick
9 jaar
Distributie laten vervangen voor bijna 1300 euro....echter geen gewenste resultaat!
Auto houdt nog steeds in als ie goed warm is....
Iemand nog een idee wat het kan zijn?
Mvg,
Rick
9 jaar
Nokkenas sensor vervangen, geen resultaat. Wat echter op viel was dat wanneer de auto inhoud/stottert, hij stationair wel goed draait.
Als ik vervolgens aan de stekker van de krukaspositie sensor friemel/schud, dan draait hij stotterend en vervolgens slaat hij af.
Stekker van krukas sensor losgemaakt en gestart met wat gas erbij...auto slaat aan (motorstoringslampje licht op) en zo heb ik misschien een uur of twee gereden (flink hoge toeren voor langere tijd gemaakt) zonder problemen!
Storingscode is P0335 (krukashoek sensor, circuit probleem). Is de stekker van de krukaspositie sensor los te bestellen/vervangen?
De pinnen van de stekkeraansluiting zijn overigens iets dichtgeknepen en de pinnen op de sensor zelf zijn ook iets verbogen voor een beter contact.
Zit zelf weer aan de krukas sensor te denken om hem dit keer zelf te vervangen (twee keer eerder door garage gedaan zeggen ze).
Is er iemand die dit probleem (her)kent?
Alvast bedankt!
Mvg,
Rick
9 jaar
controleer de bedrading Vd krukas sensor eens en de massa aan de versnellingsbak. Lijkt me een slechte verbinding of iets in die richting.
Temperatuursensor vervangen...geen resultaat.
Naar aanleiding van Ibo's tip (bedankt daarvoor), bedrading van krukassensor gecontroleerd ---> OK / massakabel bij bak gecontroleerd ---> OK.
Toen maar weer de gok genomen om voor de derde (!) keer de krukassensor te vervangen...(dit keer zelf gedaan i.p.v. garage).
Heb de auto 3 tot 4 uur constant gereden met wisselende toerentallen,en wat denk je......auto rijdt als nieuw!!!
Heb wel al een hele tijd een ander (ruitenwisser)probleem, maar daarvoor start ik wel een nieuwe topic.
Bij deze wil ik een ieder danken voor zijn/haar input.
9 jaar
Temperatuursensor vervangen...geen resultaat.
Naar aanleiding van Ibo's tip (bedankt daarvoor), bedrading van krukassensor gecontroleerd ---> OK / massakabel bij bak gecontroleerd ---> OK.
Toen maar weer de gok genomen om voor de derde (!) keer de krukassensor te vervangen...(dit keer zelf gedaan i.p.v. garage).
Heb de auto 3 tot 4 uur constant gereden met wisselende toerentallen, en wat denk je......auto rijdt als nieuw!!!
Heb wel al een hele tijd een ander (ruitenwisser)probleem, maar daarvoor start ik wel een nieuwe topic.
Bij deze wil ik een ieder danken voor zijn/haar input.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar