Nissan Micra: Micra K11 v.a.juni 1998 distieriem of ketting?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Na lang spitten valt mijn keuze i.v.m. roestproblemen met voorgaande bouwjaren op een facelift micra K11 1.3 5V. v.a. juni 1998.
Vanaf dat bouwjaar zijn er blijkbaar geen doorslaggevende klachten meer over het radiateurframe en de dorpels.
Naar mijn beste weten heeft deze motor een distributieriem. (verv. elke 120.000 km./5 jaar) of zoiets.
Ga me nu niet vertellen dat de laatste types K11 een ketting hebben he?
En zo ja....vanaf wanneer dan?
Stel me gerust please.....
Zoek een K11 voor mijn dochter,ben overtuigd Nissan fan,rijd zelf P11 2.0 1999 en had bij 190.000 km. zelf shit met een gerekte ketting.(Nissan onderhoud/prima olie gebruikt)
Zo'n gedoe is mij de afgelopen 25 jaar absoluut niet Nissan gebleken hoor, maar ik heb de rep. ad E700 maar met pijn in mijn hart geslikt.
Lijkt erop dat Nissan in een bepaalde periode heeft geprobeerd te besparen op kosten....net zoals Volkswagen ooit heeft gedaan onder het inkoopbewind van ene Lopez.....met alle rampzalige gevolgen van dien....
Maar terug naar af.....wie heeft antwoord op mijn vraag?

Groetjes,
Martin.

Martin Daams

Geplaatst door Martin Daams (50) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

JEROEN5326 (0) PRO, 13 jaar geleden

Martin, Wake -up !!

De K11.....een ketting ....al vanaf 1992 !!
Roesten ......ook NA 1998 roesten de dorpels en de radiateurbalkjes weg ( SORRY , het is nie anders )

Jeroen
( ...een P11 2.0 '99 en van een uitgerekte ketting heb ik , voor deze motor nog NOOIT meegemaakt!!)

Martin Daams (50), 13 jaar geleden

Hoi Jeroen,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Dan moet ik mijn huiswerk over riem/ketting blijkbaar nog maar eens gaan doen.
Op dit forum werd gesteld dat roest v.a. '98 bij de Micra over was....vandaar....
Heb jij andere ervaringen?
Mijn voorgaande P10 '93 had vette roest aan het achterste gedeelte van de onderdorpel,net zoals de Almera '96 sedan die ik daarna had.
Mijn huidige P11 helemaal niet meer.
Eigenlijk had ik de hoop en verwachting dat er sinds '98 iets verbeterd was betreffende roestproblemen met Nissan.
Japanners leren over het algemeen snel....
En over distriekettingen en verklaringen over voortijdige slijtage is op dit forum al heel veel geschreven....komt ook niet uit de lucht vallen toch?

Martin Daams (50), 13 jaar geleden

Ton....Alphen a/d rijn.....

Ik had van jouw bevindingen begrepen dat facelift Micra 98 de verafschuwde maar bekende roestperikelen aan rad.frame en dorpels naar jouw beste weten niet of minder zou moeten hebben....klopt toch?
Niet dat ik de mening van Jeroen5326 hierover in twijfel wil trekken hoor....hij is tenslotte ook professional en daardoor voor mij respectabel.

Martin Daams (50), 13 jaar geleden

Jeroen,

Geeft de ketting K11 naar jouw ervaring problemen?

Met vriendelijke groet,
Martin.

primera p11 (0), 13 jaar geleden

We hebben het hier met alle respect over een auto van 13 jaar oud,wellicht dat daar weleens roest aan kan zitten.
Dan zou ik voor een starlet gaan.
Die zijn van die bouwjaren echt onverwoestbaar.
De bouwkwaliteit van de micra's van die bouwjaren vond ik niet echt geweldig,ook de primera's die in engeland gebouwd werden hadden ook behoorlijk wat roest.
Ik had er eentje van 98,maar ook daar zag je bij achterklep al wel roest op duiken waar ik dat niet verwacht had.
Voor de rest was het een toonbeeld van betrouwbaarheid,maar de bouwkwaliteit was niet echt geweldig.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 13 jaar geleden

Nou Jeroen weet er ook alles van hoor.

Wij hebben nog nooit een ketting van een K11 vervangen. Ze geven inderdaad wat bijgeluid dat klopt.

De 98er zijn minder roestgevoelig vind ik persoonlijk. Roestvrij blijkt dus van niet.

wagenmaker (0), 13 jaar geleden

Zit een distributieketting op welke geen problemen geeft. Radiateur balkje idd vaak roestig en is bij het autootje van moeders bj 1998 reeds gelast in ik meen 2008 of zo.
Verder een aardig betrouwbaar karretje gebleken.

grn
Peter

770 (0) PRO, 13 jaar geleden

kettingen op speling controleren per 60.000km of 120.000 km vermoed ik.

Deze karretjes zijn technisch super maar de roest vreet de chassis op.

We hebben in onze buurt nog een met 300.000 km van 1993 en rijdend.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 13 jaar geleden

Kettingen hoeven niet gecontroleerd te worden op een bepaalde kilometerstand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.