Ik ben in het bezit van een Nissan Micra met 92.000 km op de klok.
Bij een warme motor heeft de auto problemen met opnieuw aanslaan na een onderbreking
tot ongeveer een half uur.
Door even door te starten en gas bij te geven pakt de motor wel aan.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Verder loopt de motor prima.
Inmiddels heb ik de bougies,luchtfilter en brandstoffilter al vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ha die Willem, welkom op dit forum...
Misschien een hele foute vraag ...... maar ben je al bij de NISSAN-dealer geweest om 'em uit te laten lezen?? Dit kan vaak heeeel verhelderend werken , wat je niet de verplichting geeft om ook daar het euvel te laten verhelpen!!
Ik hoop dat je gauw wat wijzer bent/wordt
Groeten Jeroen
Hoi Jeroen,
Ik ben bij de Nissan dealer met de vraag geweest dat ik hem uit wou laten lezen.
Mij werd verteld dat als de auto voor de rest goed loopt er niks valt uit te lezen.
Wel kon ik hem laten staan zodat hun er naar konden kijken.
Die optie zag ik niet zitten.
Ik heb wel een jaar terug een weerstand geplaatst tussen de ontsteking en de ECU.
Hij heeft het toen een tijd beter gedaan waarna het weer terugviel in de oude situatie.
Groeten
Willem
18 jaar
Hallo Willem
Laat even weten of je zelf een beetje technisch bent krijg je van mij antwoord terug
groeten van de sleutelman
18 jaar
hALlo Willem
dit is een hartnekkig probleem met uit lezen van eventuele storings diagnose kom je niet achter je vermoedelijke oorzaak
zoals ik begrepen heb moet je tijdens starten gas bijgeven dit betekent dat de brandstof mengsel verhouding niet correct is ik verwacht dat na afzetten van warme motor er nog benzine binnen druppelt bij 1 of mischien wel 2 cilinders door verkleving van injectors
dit zou je zelf kunnen onderzoeken door met bedrijfs warme motor de bougies te verwijderen en op de zuigers te kijken of deze nat worden!!!!
in de garage kan men dit controleren door er een 4 gas test uit te voeren
eventueel een injector reinigings middel in de juiste verhouding bij de brandstof doen
of de V POWER BRANDSTOF tanken zoals men schrijft heeft deze een sterk reinigende werking
veel succes laat je nog iets van je horen of deze informatie bij jou van toepassing was
vriendelijke groeten van de sleutelman
18 jaar
Hallo Sleutelman,
De auto is recentelijk nog APK gekeurd dus ik ga er vanuit dat het met de viergasmeting wel goed zit.
Ik ga in ieder geval aan de slag met injectiereiniger en eventueel V-Power.
Daarna kan ik eens kijken naar de zuigers.
Wat me wel opvalt is als je na een lange rit de auto wil starten dat ie dan veel makkelijker aanslaat.
Groeten,
Willem
18 jaar
Even een update:
Ik heb inmiddels een nieuwe accu geplaatst wat resulteerde in beter starten.
Helaas is dit nu weer slechter geworden.
Ik ben ook aan de gang gegaan met injectiereiniger V-Power heeft niet echt geholpen.
Ik heb nog niet kunnen kijken of de injectoren nadruppelen.
Als dit nou het geval is moeten de injectoren dan vervangen worden?
Waar ik ook achter ben gekomen is als de auto eventjes heeft stilgestaan dan slaat ie beter aan en
als ie langer heeft stilgestaan dan moet je langer doorstarten wil die aanslaan waarbij je benzinelucht ruikt.
18 jaar
H
18 jaar
Hoi Willem
uit jouw laatste bericht kan ik constateren dat er duidelijk een brandstof overschot is tijdens starten
ga er vanuit dat als injector(en) vervuild zijn deze niet goed af sluiten bij warme motor als motor stilstaat, injector galerij staat dan nog onder druk
probeer eens een tank vol benzine gemengt met injector cleaner in de juiste verhouding
als dit niet helpt probeer dan vast te stellen welke injector lekt, en deze moet dan vervangen worden!!
wel eerst de benzine druk van galerij af halen door pomp zekering te verwijderen en enkele seconden te starten
veel succes
groet van de sleutelman
18 jaar
Hoi Sleutelman,
Ik heb al een keer injectorcleaner gebruikt.
1 flesje op een volle tank.
Ik neem aan dat dat de juiste mengverhouding is?
Ik zal in ieder geval nog zo'n flesje aanschaffen.
18 jaar
Dit probleem lijkt op het injector huis. Wij hebben een micra 1.0 uit 1993 die hoog stationair bleef draaien bij een warme motor. Hierdoor verzoop die soms bijna. Wat je zou kunnen doen is het "Caburateurhuis" te reinigen met bv caburateurreiniger en wat soms ook helpt is even de computer een reset te geven. Controlleer voor de zekerheid (en of vervang) de volgende zaken:
Verdelerkap/rotor
Bougies bekabeling
Mocht dit niet helpen dan zou je eens kunnen kijken of je van een donor auto een caburateurhuis kan bemachtigen.
Gezien je aangeeft dat het reinigen van de injectoren geen effect heeft en de motor voor de rest goed functioneert. Verwacht ik niet het probleem bij de injectoren.
Wordt de auto op lange afstanden ook gebruikt?
Groet,
Quentin
Weer een update:
De auto start een stuk beter nadat ik Shell V-Power(Nee ik heb geen aandelen) getankt heb.
Ook heb ik een reset uitgevoerd.
Hij pakt af en toe niet gelijk maar je hoeft duidelijk minder door te starten.
Bedankt voor de tips!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar