Bij het aanslaan duurt het lang voordat de motor aanslaat.
Je moet contact +/- 8@ 10 sec aanhouden voordat hij aanslaat.
Als hij afslaa en je start direct dan slaat hij direct aan.
asl je enkele sec. wacht dan duurt het aanslaan zoals boven beschreven.
Statiobnair loop de motor oregematig maar bij hoge toeren is dat niet te merken.
Kan dat aan de acumulator liggen of iewts met de ontsteking.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor model is het? Is het een diesel of benzine uitvoering?
Het is een benzine uitvoering en inspuitmotor (fuel injection)
Het starten wordt steeds moeilijker en hij valt uit nu regelmatig onderweg uit.
Na het nemen van een bocht slaat hij vaak af bij het loslaten van het gaspedaal maar slaat weer meteen aan als ik hem aanslaat Bij stationair draaien valt cilinder 4 uit maar boven 100 rpm valt hij weer in. Hij vonkt goed bij de bougie alleen bij stationai loopt hij op 3 poten.
Ik het de branstofdruk regelaar vervangen maar dat heeft geen zoden aan de dijk gebracht.
Op dit moment vermoed ik de benzinepomop of als hij van een acumulator is voorzien dat dat misschien de boosdoener is.
Ik wordt radeloos gezien hij al verschijnselen vertoond dat hij een van deze dagen ermee uitschijt met het starten.
Graag hulp please.
21 jaar
Ik zal voor dat je benzine toevoer gaat nalopen eerst er voor zorgen dat ie in ieder geval goed stationair loopt gezien dat je zegt dat ie op 3 cil. loopt verdenk ik dat je de volgende zaken eerst moet vervangen:
Bougies
Bougie-bekabeling
rotor + verdeelkap
Bobine kabel
lucht filter
Dit vanwege het niet goed stationair lopen en spontaan afslaan denk ik dat je hiermee al behoorlijk resultaat zal halen.
Ik heb nieuwe bougies, luchtfilter etc.. etc.. (grote beurt) gadaan.
Bij een koude start werkt de auto op 4 pitten zodra het koude start periode voorbij is gaat hij op 3 pitten lopen.
Bij het gasgeven 1000 toeren gaat hij weer op 4 pitten lopen.
Het spontaan akompleet afslaan van de motor vindt plaats bij het loslaten van het gaspedaan.
Dit gebeurt nietelke keer maar op onverwachte momenten.
Voor de rest loopt en schakkelt hij als een trein.
Naar mijn oordeel moet het tussen de benzine toeveor of de electrische/electronische aansturing zitten.
21 jaar
Is het een injectie of cabrateur auto?
Bij cabrateur kun je een schroefje aandraaien waarmee als je het gas los laat er niet direct de benzine toevoer helemaal wordt afgesloten maar geleidelijk naar stationair toertal wordt gebracht. Bij een injectie kun je proberen eerst met een weijnen (verkrijgbaar bij het tankstation en auto onderdeel zaken) proberen. Wat in sommige gevallen wil helpen is om de motor even af te spuiten. Denk wel dan aan dat het niet al te best is voor bepaalde onderdelen van de motor. Het op 3 pitten lopen heeft echter zover ik kan bedenken niets te maken met brandstof toevoer maar met ontsteking. Heb je de kleppen al laten stellen als dat mogelijk is bij deze auto?
Groet Quentin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Bluebird of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar