close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Almera: motorstoringslampje gaat steeds branden,

Bouwjaar: 2000

ALMERA 1,5I BJ 00 GAAT STEEDS MOTORSTORINGSLAMPJE BRANDEN,ZET DAN DE CODE P 0171 SYSTEEM TE ARM BANK 1,
GASKLEPHUIS GEREINIGD GEEFT GEEN RESULTAAT.CO METER GEEFT GEEN HOOG O2 GEHALTE.WIE O WIE?

Geplaatst door

J&S (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lambdasonde controleren

mark7253 0
badge

19 jaar

jammer genoeg is er maar 1 bank bij deze motor als ik me niet vergis als het er 2 waren kon je al een deel van de volgende mogelijkheden uitsluiten.

aanzuig valse lucht
lambdasonde
injectoren
lek in de uitlaat
verkeerde brandstofdruk
te weinig aan brandstof
luchtmassa meter
verkeerde positieve krukas ventielatie


ik had zelf eens een p12 met zelfde foutcode maar de klacht was eigenlijk schokken van de wagen en dit bij 110 km/h maar geen lichtje dat brande. die klant had 1 keer gehad dat het brande in een garage uitgelezen maar verder niets aan gedaan. heb die wagen dan zelf binnen gekregen en na lang rijden op die snelheid kwam de fout P0171 er in. ik had het voordeel (qg18 met 4 lambda sensoren) dat ik een deel van de mogelijke oorzaken kon uitsluiten om dat het slecht op 1 bank was dus kon het niet de volgende zaken zijn die gemeenschapelijk waren voor alle cilinders zoals bv brandstof druk en lucht massa meter.
uiteindelijk was het de labdasensor

idee achter deze code
de lambda sensor heeft een te lage spanning zie data monitor dat de waarde te hoog is van de 1ste lambda sensor waar door het systeem denkt aan een te arm mengsel dus steeds maar verrijkt en bij te veel verrijking treed deze fout er in. daar voor druk je best eens de freeze frame data af en dan moet je vooral aandacht geven aan volgende gegevens

L-FUEL trim B1
S-FUEL trim B1

denk dat de waarde van S-fuel op 110% zal staan
je kan die weer op 100% zetten door in work support self learing cont aan te klikken en dan een tijd laten draaien en kijken of de dtc er opnieuw in komt.

ecm ziet een te rijk mengsel? is dat zo? controle met 2de lambda sensor wat zegt die te arm of te rijk?
de 1st zegt te rijk dus moet de 2 de dat ook zegen zegt de 2de van niet dan denk ik aan lambda senor
zegt de 2de van wel dan zou ik eens kijken naar de brandstof druk te hoog?? of een lekkende injector?

in jouw geval:
snelle controle lambda sensor op werking verandering arm rijk

16 0

19 jaar

Volgens mij ziet de 1e lambda sonde te veel zuurstof (en meld dat als te ARM). Immers foutcode is Systeem te Arm. Kan veroorzaakt worden door misfires. Controleer dus ontstekings onderdelen: bobine, bougiekabels, bougies. 2e mogelijkheid: valse lucht in inlaat of uitlaat. Aan de waarde van de 2e lambdasonde heb je waarschijnlijk niet veel; de kat gebruikt de zuurstof voor het proces, dus de 2e sonde zal waarschijnlijk een hoog signaal afgeven.

oldford 0
badge

19 jaar

ik zit zelf meer aan de luchtmassa meter te denken(hebben al eens meer een gehad)heeft iemand meetwaardes van de luchtmassameter?

J&S 0
badge

19 jaar

mario alle 4cyl. hebben toch maar 1 bank als er 2banken zyn is het toch een v-motor

mark7253 0
badge

19 jaar

ja dat is zo maar bij een primera P12 4 cyl lijn motor met een GQ18 motor zijn de eerste uitgevoerd met 4 lambda sensoren dus 1bank voor cyl 1 en 4 en bank 2 voor cyl 2 en 3. Zo is de skyline GTR (R34) ook uitgerust met twee turbo's en dit is een 6cyl lijn motor
deze almera geeft maar 1 bank

gr mario

16 0

19 jaar

weer wat geleerd

mark7253 0
badge

19 jaar

weet je ondertussen al iets meer over het probleem?

gr mario

16 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.