Nissan Almera 2.2dti: slecht starten

Bouwjaar: 2001

Motor draait bij koude start, valt vervolgens uit, nog een keer starten motor blijft draaien. Bij buiten temperatuur van +- 14 graden geen problemen. Inmiddels gloeispiralen vervangen, brandstoffilter vervangen en rubber tussen brandstoffilter vervangen.

jemke

Geplaatst door jemke (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Almera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

16 (0), 18 jaar geleden

de motor slaat aan maar valt direct terug stil na terugdraaien contactslot. dat is het contactslot zelf die slecht is. enkel het elektrich gedeelte vervangen kost 75¤ denk ik.

jemke (0), 18 jaar geleden

mario hoe kom je bij de contactslot dat het daar aan kan liggen. heb je het zelf het probleem ook gehad bij een almera dti
gr jemke

16 (0), 18 jaar geleden

vooral bij koude moter, starten, motor slaat aan je laat de sleutel los en hij valt stil.

jemke (0), 18 jaar geleden

heeft het ook zin als je de contactblok schoonmaakt ,of demonteren . gr jemke

dennis2095 (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee,je moet echt het contactblokje vervangen.
Nissan heeft dit eerder aan gegeven in een service memo
dit is van toepassing op de N16/V10

groeten Dennis

jemke (0), 18 jaar geleden

bedankt voor julie informatie gr jemke

16 (0), 18 jaar geleden

klopt vervangen en probleem opgelost

jemke (0), 18 jaar geleden

is hier van ook een terugroepactie van geweest gr jemke

dennis2095 (0) PRO, 18 jaar geleden

Jemke geen terug roep actie wel een service memo
als het voorkomt vervangen

groetenDennis

jemke (0), 18 jaar geleden

heb de contactblokje vervangen het is nu goed bedankt

brajapie (0), 17 jaar geleden

Ik moet elke dag het brandstoffilter ontluchten,om de aoto aan de praat te krijgen.
waar komt de valse lucht vandaan??

Almira tino 2002 diesel 2.2 di

Nissanwielmonteur (0) PRO, 17 jaar geleden

99% kans dat het slngetje van de brandstofretourleiding (die in de cilinderkop zit) poreus is geworden. Dit is een stukje slang van ongeveer 5a7 cm dat op een nippel zit die door de cilinderkop naar buiten komt en aan de andere kant op een vaste leiding. Goed kijken aan de kant van de inlaat en de V-snaren. Druk dan maar stevig op de ontluchtingspomp en dan zal je zien dat het slangetje vochtig word. Ik stuur je een bijlage naar je email.

Succes
Ton

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.