id nummer, SJNFBAK11U, vandaag naar amsterdam geweest en problemen met de automaat.
de automaat schakeld soms vanzelf terug bij 100 km is dat lastig, ook schokkerd hij bij een lage snelheid, in de file geprobeert om ds en d te rijden problemen bleef het zelfde, ook bij stilstand optrekken 'pakte' hij pas laat is, dus kwam wel weg maar heel langzaam, in de koentunnel moest ik volgas rijden om er uit te komen, ging wel maar moeizaam. de garage houder stelde voor om de olie te vernieuwen, ik las zelf iets van koolborstels op dit forum, is dit probleem voor komend of is de bak stuk, maakt ook wel wat geluid.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou om te beginnen eerst het oliepeil controleren met draaiende motor.
Moet ververst worden elke 90000km volgens mijn boekje.
Dit is speciale olie die er in moet.
Kijk vervolgens naar de staat van de koolborstels. Die mogen niet korter zijn als het merkteken.
Zitten net achter de radiator op de bak aan de rechtse kant als je er voor staat. Zitten vast met sleuteltje 10.
Dit is een soort casette met een stekker er op, maar een goed revisiebedrijf voor dynamo's ed kan er ook nieuwe koolborstels in zetten.
Is een stuk goedkoper als de complete casette, want die kosten de hoofdprijs.
Gr Fred
hoi kombikart,
bedankt voor je info, ik hebt even gekeken je bedoelt vast dat kleine blikkerige plaatje met een stekker er op, volgens mijn 2 boutjes 10?
de olie is bij draaiende motor met stand Neutral gewoon op pijl, de bak lekt ook niet, licht ook geen olie sporen (auto staat al 10 jaar op de zelfde plek in garage)
er staat bijna 60.000 km op, dus verstandig om te vernieuwen tevens de koolborstels te doen?
maar komt dat geluid dan ook hiervan?
13 jaar
Het is idd dat blikkerig plaatje met 2 keer steek 10.
Het geluid kan duiden op een kapotte schakelband. Als dat zo is moet de bak open.
60000 is nog niet zo veel. Die van mijn vrouw heeft er nu 115000 op staan, en die heb ik er pas nog uit gehad. Zagen er nog ruim voldoende uit na die km's.
Kijk ze eerst eens ff na. Is maar een paar min werk, en dan sluit je die vast uit. Wat je ook nog kunt proberen voor je verder alles op zijn kop zet is ff de comp resetten. Accu - pool ff een paar min los en weer aansluiten. Gewoon er een stukje mee gaan rijden om de comp weer in te leren.
Ik denk dat het dit probleem niet oplost, omdat je zegt dat hij ook geluid maakt wat niet normaal is, maar het is het proberen waard voor je verder zoekt.
Dat zijn dingen die niks kosten, maar wel er mee te maken kunnen hebben.
Gr Fred
13 jaar
de auto is inmiddels bij de garage geweest, de koolborstels waren goed en de accu pool los halen gaven geen verbetering.
het duid op een mechanisch probleem in de bak, een revisie bak gaat 1600 euro kosten , dan moet hij er nog onder ruim 6 uur zei hij, mijn dealer waar de auto nieuw is gekocht zei al lagend, die auto is dus total los want dat is de dagwaarde al van de auto, waarop ik de dealer een hand hebt gegeven en hem hebt bedankt voor de aankoop van deze waardeloze auto, het is namelijk mijn 2 de al die een bak probleem heeft na aankoop van nieuw en dit probleem na 10 jaar optreed. gezien de kilometerstand, 58000 niet reuze veel zal ik zeggen.
ik ben nu op zoek naar een gebruikte of gereviseerde en laat die door een ander bedrijf plaatsen.
mocht dit zijn gebeurd laat ik de uitkomst uiteraard weten.
13 jaar
Jammer dat je zoveel ellende hebt met de bak. Mijn vrouw rijd hier al ruim 5 jaar probleemloos met haar cvt-tje.
Teller staat op 115000 nu. Auto is van 1998 en krijg er nu bij inruil nog 2500 tot 3000 euro voor.
Die verkoper vertelde dat kleine autotjes met alles er op en aan goed in de markt liggen.
Moet zeggen dat de auto er als nieuw uit ziet, en het is een 5 deurs SE uitvoering incl ABS e airco.
Total loss vind ik wel erg vlug gezegd. Ik zou ook eens denken aan een bak van de sloop, want nu kun je ook niks met de auto.
Ik ging op pad voor een andere bak, en liet hem maken. Er is hier op het forum mss wel iemand die er iets in ziet.
Gr Fred
13 jaar
Hallo,het kan/kon ook in de relais, poederkoppeling, mechaniek van hendel zitten.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar