Hi,
Ik heb een Nissan Micra K11 uit 1998
De antenna coil NATS transponder sensor 5WK4803 zit als een zwarte ring om het slot heen en bestaat uit een geheel met een klein kastje eronder. Deze ring is beschadigd. Reparatie of vervanging van het ringkastje is een kostbare zaak en niet meer in verhouding met wat de auto in feite nog opbrengt bij verkoop. De beste manier is om die NATS eruit te halen. Velen verhalen doen de ronde dat het allemaal niet mogelijk is. Dit is een 13 jaar oude roestbakje die dus onmogelijk door een boef is weg te rijden. Terwijl in de veel verder geavanceerde tijd van nu de allerduurste bolides met gemak worden ontvreemd. Om de NATS uit te schakelen hoeft men denk niet in de ECU te zijn. Het kan handmatig doormiddel van kabels verbinden, knippen en bruggen zodat ook de brandstof pomp werkt. Dat het er niet uitziet en of lampjes blijven branden maakt niet uit. Als de auto maar rijdt tot aan de APK. Welke expert weet de eindjes aan elkaar te knopen? Vriendelijke dank.
In het bedradings schema is te zien dat er maar 1 draad naar de ECU gaat vanuit de immobiliser control unit.
[url=http://img405.imageshack.us/i/eccswiring...][img]http://img405.imageshack.us/img405/6158/...[/img][/url]
[url=http://img42.imageshack.us/i/immobiliser...][img]http://img42.imageshack.us/img42/4008/im...[/img][/url]
Op Internet gegoogled en een hoop van: bypass immobiliser module, gevonden. Weet iemand of dit werkt?
De naam van eentje is bijvoorbeeld: OmegaLink OL-BLADE-AL (alle voertuigen)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Droom verder.
Bij dit systeem komt de computer gewoonweg niet op gang als de immobiliserunit de sleutel niet herkend.
Je kan dit deel dus niet weglaten.
De allerduurste bolides worden waarschijnlijk gewoon op een oprijwagen gesleept en vervolgens ergens goed opgeboregn zodat men in alle rust eraan kan werken. Een geavanceerd systeem is meestal niet zo 1.2.3 voor de deur uit te schakelen.
Gelukkig kunnen we nog dromen... :-)
Maar dan een andere vraag, ik vervang die leesring waar zoals op de foto zichtbaar een klein zwart doosje aan vastzit met een printplaatje erin. De sleutels met chip en de ECU blijven hetzelfde. Dan hoeft dit onderdeel waar de RF leesring aan vastzit niet toch niet opnieuw geprogrammeerd te worden aangezien die toch enkel leest?
Zo ja wel opnieuw geprogrammeerd worden, dan dat omzeilen door dan het printplaatje eruit te solderen met zeer fijne soldeerbout en een vergrootglas.
8 pinnen los solderen en 2 pinnen van de coil antenne en een paar miniscule weerstandjes die met de tang stuk zijn geknepen bij het eruit trekken en dan zou die het weer moeten doen. In theorie dan. Want de code zit dan in de chip van het printplaat in het doosje.
NATS versie 4
Aanvulling...
Dezelfde vraag maar dan anders....
Van de sloop haal ik een nieuwe slot met bijbehorende sleutel met chip met transponder zwart doosje leesring. Moet dan bij de Micra K11 deze nieuwe set op de ECU (computer van de auto) geprogrammeerd worden? Sommigen zeggen dat de ECU daar niets mee te maken heeft zolang dit setje transponder en chip in de sleutel overeenkomen.
Enkel wanneer je de transponder zwart doosje met leesring vervangt moet de chip in de sleutel hergeprogrammeerd worden. Klopt dit allemaal?
Wat is waar en wat is niet waar?
Dank je wel.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar