Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet. Heb het internet al afgespeurd, zie wel gelijke problemen/ vragen maar geen oplossing.
Ik heb altijd een Samsung S4 zonder problemen kunnen koppelen met de Connect. Nu een nieuw toestel de S5 (4G+ laatste versie) en een Samsung Note 3. Beide toestellen geven bij koppelen het volgende probleem:
connectie maken geen probleem, echter na 1/2 minuten valt het hele connect systeem uit en start opnieuw op. Dit herhaalt zich 3/4 keer waarna de connect uit blijft tot je de auto opnieuw start en een enkele keer bij starten om de pincode vraagt.
Al geprobeerd (suggesties via google):
- cache bluetooth wissen
- app gedownload Bluetooth Auto Connect
- alles eruit en opnieuw beginnen
- bluetooth zichtbaar gezet op telefoon
- Connect naar de fabrieksinstellingen gezet
Maar helaas niets heeft mogen baten.
Nu hoop ik toch echt dat er iemand is die dit probleem herkent en het opgelost heeft.
Het zal ermee te maken hebben dat de nieuwste modellen een andere bluetooth versie of instelling hebben? Alleen bij Samsung wijzen ze naar de auto... en bij Nissan naar de telefoon....
Alvast bedankt voor het meedenken en de suggesties die jullie wellicht nog voor mij hebben!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt me bekend voor, maar dan met een Renault Megane en een Samsung Galaxy S2 (SGS2) als ik het adresboek deelde met de auto. De radio crashte echt compleet, zelfs de toetsenverlichting ging kortstondig uit. Dat bleef zelfs zo doorgaan totdat ik Bluetooth uitzette op de telefoon. Er was volgens de dealer zelfs een schrijven van Renault dat dit proces van crashes de radio permanent kon beschadigen. Helaas heb ik die mededeling niet in handen weten te krijgen.
Wat je eens kunt doen, is alle telefoonkoppelingen verwijderen uit de auto, terwijl de telefoons niet aanwezig zijn. Ook uit de beide telefoons de koppelingen met de auto verwijderen. Daarna testen of alles stabiel werkt (stap voor stap).
Als dat zo is, 1 van je nieuwe telefoons opnieuw aanmelden. Nu na het aanmelden vraagt de telefoon of hij het telefoonboek mag delen met de auto. Dit NIET toestaan. Kijk eens of het zo werkt. (en daarna de tweede telefoon net zo aanmelden)
Een echte oplossing voor dat probleem heb ik niet. Je zou je adresboek eens kunnen wissen (na backup) en dan per (pakweg) 10 terugzetten om zo te vinden of er een bepaald adres de storing veroorzaakt. Mijn theorie is dat sommige adressen na vele migraties van de ene naar de andere telefoon ongeldige data bevatten en zo de radio lieten chrashen.
Zelf heb ik later (na een tijd zonder gedeeld telefoonboek te hebben gereden) een andere telefoon gekocht (Google/LG Nexus 5) en op de SGS2 op Cyanogenmod (alternatieve software) gezet. De Nexus 5 werkt voortreffelijk en van de SGS2 weet ik niet meer of ik die geprobeerd heb.
Wie wijst naar wie. Wat was er eerder? De Connect of de telefoon?? De Connect blijft qua software hetzelfde.
Kijk op www.nissan.nl en zoek naar You+Nissan. Als je daar registreerd dan kom je ook een lijst tegen met geschikte telefoons.
Je kan het ook op www.qashqsi-passion.nl eens navragen.
Bas, dank voor je suggesties, ik ga even kijken of ik de ui zo kan pellen inderdaad.
Ton, hahaha, ja de QQ was er eerder... alleen lijkt het mij ook wel dat een autofabrikant zich toch ook wel voor ontwikkelingen in de techniek kan (misschien wel moet) openstellen? Dus ik zou van Nissan toch wel verwachten dat ze mee zouden denken. Voor zover ik heb gevonden is het systeem ook niet te updaten, toch? Alleen met de SD kaarten van de maps....?
Zou toch van de zotte zijn dat ik jaren lang een oude versie telefoon moet behouden alleen omdat de Connect het anders niet accepteert?
Heb al gezocht op beide sites, geen verdere info over gevonden.
9 jaar
Ik heb het opgelost door mijn telefoon een kortere naam te geven (10 karakters) én het telefoonboek niet te laden. Het probleem ontstaat bij dat laatste. Op een één of andere manier is er iets in de sw van Samsung veranderd met betrekking tot het laden van het telefoonboek naar de Connect, wat dus het uitvallen en rebooten van de Connect veroorzaakt. Het enige dat ik nu niet kan is nummers via de Connect bellen. Maar dat is met een houder op het dashboard opgelost. Ik bel vanaf de telefoon en de connect audio neemt het over. Ik moet alleen nog testen of nu ook media (muziek) kan afspelen via de Connect, maar dat vind ik minder belangrijk.
Ton, ik hoop dat je hiermee ook meerdere klanten blij kan maken ;) Dank beiden voor het meedenken!
9 jaar
Fijn dat het min of meer opgelost is. Voordeel van je telefoon in een houder is dat je ook nog verkeersgerelateerde apps kunt draaien. Wat extra informatie over files en geautomatiseerde incassoapparaten op de vangrail is nooit weg :-)
Het kan goed zijn dat de situatie veranderd als je een nieuwe versie van de firmware voor je telefoon krijgt. Bij mij is over de tijd ook iedere keer de weergave van contacten met meerdere telefoonnummers veranderd. Soms was er een extra lijstje, soms gewoon met een / en een letter (M voor mobiel b.v.) erachter in de lijst.
Wat betreft telefoons en hands free systemen: een kip of ei verhaal is een te simpele weergave van de werkelijkheid. De Bluetooth standaard laat veel ruimte voor verschillende implementaties. Daardoor kunnen zelfs (volgens de standaard) correcte implementaties soms niet met elkaar samenwerken. Ook wordt er regelmatig om bekende bugs heen gewerkt. Echter, bij nieuwe softwareversie zit dat dan weer in de weg. Door al die verschillende implementaties is testen voor zowel de telefoonfabrikant als de autofabrikant (lees: hun toeleveranciers) ondoenlijk. Een beperkte lijst van telefoons met beperkte variatie in softwareversies is het maximale. Uiteraard is er een groot verschil in de aandacht hiervoor (lees: ) tussen de aanbieders van zowel telefoons als auto handsfree systemen. Het helpt ook niet dat de levenscyclus van een systeem in de auto vele jaren is en er dagelijks nieuwe telefoons uitkomen. Het is momenteel nog niet zo ver dat je zo regelmatig software updates voor je auto kunt verwachten. Het gaat overigens wel die kant op.
9 jaar
Ik heb sinds kort ook een Nissan qashqai connect van 2010,ik heb het niet eens geprobeerd om de telefoon op de radio te krijgen.
Vind bellen in de auto sowieso geen goed plan,handsfree of niet.
ik kan best een uurtje zonder die telefoon,ben dan ook van een andere generatie.
het systeem wat in de Nissan zit zal wel niet verzonnen zijn door Nissan.
Zij kopen dit ergens in en monteren dit.
Er valt ook niks aan up te daten,alleen het kaartmateriaal kun je doormiddel van een SD kaart up te date houden.
voor de rest is er geen verbinding met de auto of het managentsysteem van de auto.
Ik denk ook dat als de radio kapot of sterk verouderd is je er ook een systeem van een ander merk in kunt zetten die wel de mogelijkheid heeft om nieuwere telefoons te laten connecten.
9 jaar
Die systemen zijn zeker wel te updaten. Als het al niet via de SD kaart gaat, dan wel via CAN of USB. Waarschijnlijk alle drie overigens, voor verschillende delen van het systeem.
9 jaar
Als jij dan even de juiste software verstrekt!!
Precies,dan zul je de software moeten hebben.
En die is er niet.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Qashqai of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar