hallo, ik heb een ncvt vervangen op een micra alles goed alleen hij accelereert door tot ongeveer 40 k/m per uur ,wie weet wat dat zou kunnen zijn.
alle stekkers gecontroleerd etc er zit olie genoeg in de sloperij waar de bak vandaan komt zegt dat dit door de poederkoppeling komt deze is niet vervangen maar bij de de oude bak deed deze het prima
groet simon gras
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Simon
bij de NCVT bakken van de micra die weinig rijden of lang stilstaan kan het poeder in de koppeling gaan klonteren welke inderdaad voor dit probleem kan zorgen ,,, maar dan zal de bak ook heel moeilijk te schakelen zijn.
laat maar eens horen!
groet de sleutelman
een vraagje sleutelman:er is dus een nieuwe bak opgegaan de oude poederkoppeling zit er nog op. de vorige bak maakte een hoop herrie(duwband stuk) maar hij accelereerde wel goed door.maar mijn vraag is een poederkoppeling koppelt of koppelt niet of doet tie nog meer?
groet simon
18 jaar
Hallo Simon
de koppeling is gevuld met metaal poeder welke door de hoeveel stroom er voor zorgd voor een schok vrije overbrenging
kijk eens of de koolborstels nog van voldoende lengte zijn en niet vast zitten!
let op bij weer terug monteren, tijdens montage lichtelijk scheef houden
advies probeer eerst eens uit bij defecte bak
maak eens een proefrit tot de bak op temperatuur is
als er een electronisch defect word geregistreerd gaat N-CVT lamp branden
ook kun je nog een zelf diagnose uit voeren maar die is voor later
groet van de sleutelman
18 jaar
hoi sleutelman,
ik heb vandaag de de poederkoppeling vervangen (die bij die bak was meegeleverd) geen resultaat hij blijft door acceleren tot 40 km/h moter geeft hoog toerental cvt "schakelt niet door" ik heb nu twee bakken gehad een wilde helemaal niet schakelen en deze dus wel maar tot 40 km/h.ik krijg donderdag de derde bak maar het kan ook iets anders zijn aansturing of zo weet jij nog iets?
ik hoor graag suggesties
groet simon
18 jaar
Hallo Simon
het begint voor jou inderdaad een vervelende klus te worden
maakt het verschil of je in "D'" of "DS" rijdt
als je al 2 bakken hebt geprobeerd denk ik toch dat er iets anders aan de hand is maar zou zo niet weten wat
we gaan een zelf diagnose hier op los laten in het volgende verhaal
mischien heeft nog iemand een suggestie
18 jaar
uitvoeren van een handmatige zelf diagnoze
1. parkeer voertuig op een vlakke vloer
2.zet het contact op OFF
3.laat het gaspedaal los en zet keuze handel in de "D" stand
4.zet het contact op ON maar start nog niet de motor
5.de N- cvt lamp moet nu branden
6.trap het rempedaal in (remlicht moet nu branden) trap het gaspedaal geheel in beweeg het keuzehendel in de volgende volgorde
D - DS- D- N- R -P
7. laat het gaspedaal los en start de motor
8.tel het aantal knipperingen
begin 7 knipperingen
2 sec 1 sec
begint met iets langere knippering en daar achter aan 7 korte knipperingen als na de langere tussen de korte een iets langere zit tel dan welke is en laat dit dan weten
dit alles na bedrijfs temperatuur
hoop dat je hier iets mee kunt
groet van de sleutelman
18 jaar
hoi sleutelman,
ik heb jou zelfdiagnose gedaan het ncvt lampje gaat 7 snel knipperen dan duurt het 3 sec en dan weer 7x snel en dan weer 3 sec enz,enz,
ik heb dus geen langere tel tussen de korte in
maar kan jij mij de foutgegevens geven misschien kan ik daar wat mee
ik weet niet of het vorige een fout bevat maar ik hoor het graag van je
ps het mag toch niet uitmaken of er een N1 of N3 bak inzit volgens de sloperij worden deze door elkaar gebruikt.er zat een N3 bak in ik heb er nu 2 verwisseld dat waren N1 bakken.
groet simon
18 jaar
Hallo Simon
hier de storings code tabel van de handmatige zelfdiagnose van de electronische componenten
1---- gasklepschakelaar / intrapschakelaarcircuit
2---- keuzeschakelaarcircuit
3---- snelheidssensorcircuit
4---- circuit van electromagnetische poederkoppeling
5---- lijndrukregelklepcircuit
6---- "koppel"- signaalcircuit
7---- abs-signaalcircuit/ aac - klepcircuit
Simon er moet verschil zijn tussen stand "D" en "D S" wat betrefd het toerental merk je dat is die afstelling wel correct ?
groeten de sleutelman
18 jaar
beste sleutelman
ik vandaag de derde bak eronder gezet en hij rijdt weer als een zonnetje
kortom twee keer een verrotte bak gekregen jammer maar waar erg veel tijd verloren.maar bedankt sleutelman voor je suggesties ze waren zeker zinvol
groet simon
18 jaar
H
18 jaar
Hoi Simon
bedankt voor jou reactie
fijn dat het probleem is opgelost ,je zult inmiddels wil met de ogen dicht een bak kunnen wisselen .
hopelijk heb je de andere informatie niet meer nodig,maar dan kunnen anderen mischien hier nog profijt van hebben
vriendelijke groet van de sleutelman
18 jaar
Hallo Sleutelman,
Heb problemen met de NCVT van Micra K11 1.3 van 1998. van de bak valt regelmatig weg. NCVT lampje blijft branden. Poederkoppeling, filter, olie en koolborstelbrug zijn vervangen en bij rechtstreeks 12 V op de koppeling is er aandrijving. Aandrijving Je zelfdiagnose is mij niet helemaal duidelijk. Wanneer moet je beginnen met tellen van het aantal knipperingen?
Graag je reactie
17 jaar
Goedendag heren,ik heb een Nissan micra 1300 automaat 1999, probleem is dat deze steeds in neutrale stand komt ook bij het rijden ook al meegemaakt bij stilstaan, dan moet ik de com resetten dan schakelt hij mss wel weer.bij mij is nr 3 van de test van toepassing,;snelheidscensor circuit” hoe los ik dit op ik mijn Nissan micra 1300 van 1999, ik ben er al geruime tijd mee bezig maar geen Pos resultaat. Olie vervangen, koolborstels zijn ogen goed ; 45.000 km op de klok maar die borstel zijn nat van de olie is dat normaal ?
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar