Ik heb hier een Nissan Primera die stottert en uit valt wanneer de motor koud is. De motor start zonder problemen, maar na het wegrijden stottert de motor en valt soms uit. Er zijn geen foutcodes aanwezig. Als de motor goed warm is, dan is er niets aan de hand. De LMM is vervangen omdat ik deze niet helemaal vertrouwde. Zou een slappen distributie ketting dit kunnen veroorzaken? Hoe kan ik dit eventueel kunnen controleren?
Geplaatst door kamalimba (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Nissanwielmonteur (0) PRO, 13 jaar geleden
Als de motor uitvalt blijft de toerenteller dan op 1000 toeren staan???
kamalimba (0) PRO, 13 jaar geleden
hmm, niet zo duidelijk op gelet. Ik heb de EGR los gehaald en voor nu er een plaatje er tussen gedaan. Ik heb net tijdens de proefrit geen gestotter meer gevoeld, maar ben pas zeker als de auto volledig afgekoeld is. Dus laat hem even een nacht over staan.
Wat is er aan de hand als toeren op 1000 blijft staan? krukas-/toerentalzender defect?
Nissanwielmonteur (0) PRO, 13 jaar geleden
Nee fase verschil tussen de krukas en nokkenassensor. Hoewel dat niet mechanisch zichtbaar is is het er toch. Een andere reden kan wezen dat het spietje van de signaalplaat van de nokkenasensor gebroken is. Klepdeksel demonteren en je ziet het zo.
arai (0), 13 jaar geleden
Bij de diesel kan inderdaad het spietje uit de nokkenas slaan door een versleten tandwiel / ketting wat de vacuum pomp aandrijft maar dan wil de motor meestal niet aanslaan zodra je de stekker van de sensor los neemt start de motor weer en in dat geval is de nokkenas stuk door de foute krachten die op het tandwiel / kettinkje komen slaat de spie een stukje uit de nokkenas ! met als gevolg dat de sensor een foute timing waarneemt
Ook kan de SUV klep op de brandstofpomp het opgegeven hebben komt ook regelmatig voor bij de diesels sommige modellen hebben er 2 andere 1
nissan rai (0), 12 jaar geleden
[quote=Nissanwielmonteur]Als de motor uitvalt blijft de toerenteller dan op 1000 toeren staan???[/quote]
dat kan de toerenteller bij nissan gaan vaak stuk
Nissanwielmonteur (0) PRO, 12 jaar geleden
Joh vertel me niets nieuws. Maar dit is een vraag die ik stel naar gelang de klacht. Heb zelf zoiets aan de hand gehad en daarbij bleeft de toerenteller na afslaan even op 1000 toeren staan.