beste,
sinds een dag of 2 was er een geruis ter hoogte van de wielen hoorbaar,
wij dachten eerst dat dit door de banden kwam omdat de wagen juist was binnen geweest bij de banden zaak om opnieuw zomerbanden te plaatsen.
en dachten dat dit te wijten was aan een slechte kwaliteit van band.
op een gegevens moment werd het geluid harder hoorbaar en wordt ook beter hoorbaar naar mate de snelheid toe neemt.
nu stopten we met de wagen en toen we opnieuw wouden vertrekken was het of de wagen werd tegen gehouden en kwam het geluid meer van vooraan onder de wagen(tussen de voorwielen) nu als reactie drukten we onmiddelijk de koppeling in met als gevolg dat de wagen bruusk stopten en zelf een stukje achteruit boldde !!! nu we hebben ook geprobeerd in verschillende standen 2WD,4WD ,auto,Lock dit gaat om een manuele 6bak nissan xtrail 2.2
niets van deze helpten.
nu er kan zonder hindering wel met de wagen achteruit gerden worden? wel is het geluid nog steeds hoorbaar.
dan hebben we de wagen maar gesleept ,tijdens het slepen is het geluid ook hoorbaar maar dan zowel vooraan als achteraan,eerst enkel vooraan.
motor draait voor de rest goed.
wagen heeft 154 xxx km gelopen.
wat kan cotroleren en hoe ?
alvast bedankt voor jullie hulp,
MVG,axel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kun je alle versnellingen inschakelen bij stilstaande auto? Met draaiende motor?
beste,
momenteel enkel 1,2en achteruit getest.
deze gaan er perfect in,enkel als er gereden wordt is er iets waardoor de wagen bijna niet vooruit gaat en als de koppeling wordt ingetrapt dan wordt de wagen bruusk tot stilstand gebracht behalve de achteruit daar kan zonder tegenhouden ingereden worden,maar is niet zo handig enkel achteruit :)
mvg,Axel
11 jaar
alle versnellingen kunnen zonder problemen gekozen worden met draaiende motor en ook als deze niet draait
heb geprobeerd wat meer uit te zoeken,
de wagen reedt hier straks in 1 en 2 versnelling wel een geruis hoorbaar maar van zodra de derde gekozen werd was het of er vanonder vanalles onderuit viel en pook en wagen beefde als gek.
dan maar terug achteruit gereden en dit weer zonder problemen
gisteren voor dat we de wagen gesleept hebben hebben we opgemerkt dat er een klein plasje olie achteraan was ,wagen heeft ervoor nooit gelekt 100% zeker
nu wat beter gekeken en in de behuizing van het diff achteraan zit een klein scheurtje van -+1cm.
nu het geluid is vooraan waarneembaar en als de wagen in 2wd staat dan trekt deze toch op zijn voorwielen ??
of kan het diff gesloopt zijn door een ander probleem vooraan?
mvg,
11 jaar
Ik ken deze auto niet, maar zit er bij de aandrijving niet een visco-koppeling tussen, richting de achteras? Zoals jij het probleem omschrijft lijkt het wel of het toerental tussen vooras. en achteras niet meer kan variëren.
beste,
deze ochtend weer ens onder wagen gekeken en de tussenbak begint ook vochtig te worden.
dus vrees er wel voor dat er iets inwedig serieus heeft gewrongen en de tussenbak en het eind diff naar de haaien zijn.
nu want hier komt toch niet zo maar een barst in ? wagen ziet eigenlijk nooit terrein.
wagen is nu ongveveer 1jaar en 3 maand in het bezit.
de wagen had 1jaar garantie gekregen ,dat jaar zonder problemen gereden en de laatste 3maand zijn een hel geweest.
eerst lekkende remklauw r achter
r voor wiellager defect en schijf voor de vuilbak deze zag helemaal blauw op het remvlak en de randen rood.
een lekkende intercooler en nu dit.
11 jaar
Shi....... t het zit je inderdaad niet mee met deze auto. En dat voor een auto van 2007!
de wagen gaat naar de garage waar deze gekocht is,eigenlijk tegen mijn zin maar zo kan hij een prijs geven voor de kosten.
maar de kans is klein dat deze gaat blijven want wat is het volgende probleem? en dit zou normaal niet mogen dus wat is er met de wagen hiervoor gebeurd?
11 jaar
Tja Axel, wat er allemaal nog gaat komen .......... ? Weet niemand. Laat diezelfde garage eens een grote check-up doen. Laat ze maar eens vertellen waar de aandachtspunten liggen. Wat er nu voor kosten aan komen. etc.
Nogmaals, dit is een momentopname, en hier is niets van op papier te zetten. Ik begrijp wel dat je teleurgesteld bent, voornamelijk in de onkosten die deze wagen met zich meebrengt.
Wellicht is NU het moment om deze auto in te ruilen (alhoewel je in deze staat weinig geld retour krijgt).
Overleg dit met je garage, doe een beetje zielig over de kosten, en de korte duur dat je wel plezier had met deze auto.
wagen rijdt opnieuw,
deksel van achterste diff verwijderd.
meer als de helft van de tanden gewoon weg en de resterende voor de helft weggesleten !!!!!
nooit geweten dan een diff er ooit zo kon uit zien!
even dan maar gaan horen voor een nieuwe helaas kost dit bij nissan 4500euro zonder plaatsing.
dealer had er nog eentje liggen en heeft deze geplaatst voor 800euro.
dit was toch het minste wat hij kon doen,toch blijft het nog een hoop geld.
hopelijk rijdt hij dit jaar nog uit zonder kosten en dan gaat hij de deur uit.
alvast bedankt voor het meedenken.
mvg,
Axel
11 jaar
Voorlopig opgelost dus...
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar