Beste,
Wij hebben een X trail met 200dkm waarvan de motor bij terug schakelen vast liep. De motor is gedemonteerd door de garage, een van de krukas lagers had het begeven.
In overleg met de garage hebben we een ruil motor geplaatst met iets meer dan 100dkm. Deze motor is geplaatst incl. turbo/IC/koppeling (maar zonder druklager). Er is ook een nieuwe riem om gekomen. De motor was afkomstig van een schade auto en is rijdend de brug op gekomen.
Nu hebben we de auto weer terug maar gelijk ook klachten.
-De motor zingt. Harder/zachter gelijk met toerental en is niet anders wanneer de koppeling bekrachtigd wordt. Het is wel weg wanneer je tijdens rijden ontkoppelt, maar dan zakt het toerental immers ook. Ik heb gekeken naar de spanning van de riem; ik heb meerdere malen een riem vervangen maar deze ligt er strakker omheen dan ik zelf zou doen. Kan dit zingen met de spanning van de riem in verband staan?
-De motor ratelt of tikt. Dit is het hardst bij een koude motor en verdwijnt wanneer de motor goed warm is. We zijn wel een aardige diesel nagel gewend, maar deze die ook zo tijdens het rijden aanwezig is is nieuw.
-Ik vind het vreemd dat de garage geen nieuw druklager geplaatst heeft. Nu hebben we een redelijk nieuwe koppeling met een oud lager. Had deze ook niet vervangen moeten worden?
Na deze plotselinge motor schade zijn we extra alert op vreemde dingen; deze grap heeft immers een fortuin gekost. Graag jullie reactie op dit verhaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan inderdaad van de riem komen, ga terug naar garage zet je klachten op papier, laat het door hun oplossen, eventueel een second opinie aanvragen bij een andere garage , is het een bovag garage
een "ruil"motor van 100.000 km is ook geen ruil/revisie motor
ik neem aan dat de kosten zo veel mogelijk gedrukt moesten worden en dat de "redelijk nieuwe " koppeling niet gelijk door een nieuwe set vervangen moest worden
in zo een geval wordt een zo goed mogelijke inschatting gemaakt
het is dan ook niet fair de garage meteen aan te klagen, dan had je voor een nieuwe motor, nieuwe turbo, nieuwe verstuivers, nieuwe koppeling ed moeten kiezen en natuurlijk betalen
en je hebt de motor van te voren kunnen beoordelen
gewoon eens langs de garage gaan en samen een bekijken
ik heb het zelfde gehad na drie nieuwe riemen is het weg je moet ook opletten dat je de dynamo goed vastzet heeft nl twee scharnier bouten [was toevallig het eerste drijfstanglager kapotkomt nooit'''' voor beweerd men bij nissan nederland
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar