Probleem (1 jaar geleden begonnen bij verkoop) dat Auto begint in te houden onder het rijden/optrekken, (bij bedrijfstemperatuur, je kunt niet zeggen wanneer hij dat gaat doen, soms dagen weken geen last) meestal bij laag toeren, bijna altijd met optrekken van 1 naar 2, (lager toeren) meestal bij doortrekken naar 3 en 4 loopt hij weer goed, totdat je weer moet stoppen en opnieuw moet optrekken, snel of langzaam optrekken is niet van invloed, verder loopt auto goed en heeft gewoon normaal onderhoud gehad.
Het motormanagment lampje gaat uiteindelijk branden en bij uitlezing geeft hij aan dat de nokkenaspositie sensor storing heeft, echter deze hebben we zelf binnen ons garagebedrijf meteen vernieuwd, (origineel bij nissan dealer gehaald) hielp niet, zelfde probleem, vervolgens auto naar nissan dealer gebracht, deze heeft auto uitgelezen kwam tot zelfde conclusie heeft toen de krukaspositie sensor ook vernieuwd en gekeken of de distributie ketting niet te slap hing, was echter niet het geval, konden het dus ook niet vinden!
Wij hebben toen zelf de bedrading van de nokkenaspositie sensor nagemeten en uit voorzorg vernieuwd, stekkerverbindingen schoongemaakt en door gemeten, we dachte het gevonden te hebben, want auto heeft nu 1 jaar (10000km) probleemloos gereden, tot afgelopen maandag, weer hetzelfde probleem, kwam o.a voor beurt binnen!
We hebben deze week echter weer alles nagelopen, nog andere olie (05w30 was 10w40) met oliefilter vervangen, weer nieuwe nokkenaspositie sensor vernieuwd, heeft 2 dagen goed gelopen, tot vandaag, echter blijft hij het nu steeds vaker doen.
Volgens ons ligt het toch aan de spanning van de distributie ketting tussen nokkenassen en krukas waardoor de timing niet meer goed is en nokkenaspositie sensor reageert hierop!!!
Wie heeft een oplossing of kent soorgelijk probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de kettingspanner meer als 1cm uit zijn huis steekt is de ketting te veel gerekt
We hebben de ketting inclusief spanner vernieuwd.
Probleem zit er nog in.
Auto schokt, slaat af en motormanagment lampje gat weer branden!
Wie heeft de oplossing?
welke storingscode geeft hij
Mark,
De auto is nu op het moment nog bij de klant, als ik mij niet vergis is de code P1111?
Alvast bedankt voor het mee denken.
p1111 is intake valve timingcontrol solenoid valve
Hallo,
Uit je verhaal kan ik nergens opmaken of het een 1.8 Tino van voor of na de facelift is. Als hij nou van na (aluminium kleppendeksel) is dan zou ik eens kijken naar het zeefje van de klepverstelling wat tussen het klepdeksel en de cilinderkop zit. Heb al eens gehad dat dat kapot was en er resten in de solenoide valve zaten.
Ton
Dank voor het meedenken.
We hebben "gewoon" de 4 bobines vernieuwd, probleem opgelost!!!
Hallo,
Ik kan de storingscode en de 4 bobine's niet in verband met elkaar brengen. Een haperende bobine zou Misfire op moeten leveren met de daarbij behorende code.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar