Heb een reparatie moeten laten doen door Nissan-dealer.
Storing manifesteerde zich door het branden van het oranje motorcontrolelampje, eerste keer door dealer computer gereset.
Klacht trad weer opnieuw op. 2e diagnose foutmelding van nokkenas en krukassensors ten gevolge van versleten distributieketting.
Reparatiekosten totaal 1300 euro
Auto wordt steeds geheel volgens voorschriften door officiele dealer onderhouden en heeft 94.000 km gelopen
vraag: wie heeft iets soortgelijks meegemaakt en wat heeft Nissan nederland hiermee gedaan??
Mijns inziens mag ik van deze auto zeker 200.000 probleemloze kilometers verwachten, derhalve zou er mi coulance moeten worden toegepast!
Bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat ik niet begrijp is het volgende
je koopt iets(een auto) met 2 of 3 jaar garantie
dan rij je minder als wat de combinatie levens duur en km gemiddeld is wereld wijd door de fabriek berekend
als dan na 7 jaar er een reparatie optreed dan willen we coulance
met andere woorden we willen een verlengde garantie
ik weet dat alles duur is
maar waarom altijd een ander proberen op te laten draaien voor een slijtage die we vooraf weten en die we ook zelf veroorzaken
en val me niet aan met argumenten van ik verwacht dit of dat of 200.000 km zonder problemen want dat rijd geen enkele auto in geen enkele prijs klasse
Blijkbaar heeft deze auto een riem en een ketting. Van een riem mag je niet verwachten dat deze een autoleven meegaat. Van een ketting daarentegen mag je verwachten dat deze het langer dan 94.000 kilometer uithoudt. Bovendien zal de levensduur door Nissan ook hoger zijn ingeschat. Hier moeten de kosten mijns inziens verdeeld worden.
ik denk een dis riem en een ketting voor wrslk de balans as
Deze motoren hebben een KETTING en GEEN RIEM , en Twan bedoeld waarschijnlijk de multiriem (v-snaar).
Het is een algemeen (helaas vaker) voorkomend euvel. Het wordt afgedaan als "achterstallig onderhoud", al maakt het vaak niet uit of je wel of niet bij de Nissan dealer je regulier onderhoud laat doen. 'K heb beide al meegemaakt. Het begint met sporadisch hikken, en dat wordt steeds vaker.....
Suc 6 Jeroen
je hebt gelijk
had t opgezocht en nog verkeerd neergezet
Wanneer het een ketting is mag de klant een langere levensduur verwachten. Voldoende reden om een gedeeltelijke tegemoetkoming te vragen.
Uit doorgaans betrouwbare bron weet ik dat de klant een grotere kans op coulance maakt wanneer hij zich rechtstreeks tot de importeur wendt. De dealer krijgt al gauw nul op het rekest.
Uitgerekte distributiekettingen ken ik van nissan micra's.
Bij deze auto's ben ik dat al regelmatig tegengekomen en heb me erover verbaasd bij welke kilometerstanden.
Blijkbaar is de kwaliteit van de kettingen van nissan niet zo goed.
Achterstallig onderhoud lijkt me onzin want wat kun je aan zo'n ding onderhouden?
Ketting vervangen is helaas de enige optie.
Het is iets wat idd weleens voor komt bij nissan.
Maar waarom de ene ketting wel en de andere niet, of misschien de spanner die niet goed was waardoor de ketting gaat staan klapperen en extra snel slijt.
Over het algemeen is het een probleemloze constructie.
En ja, je kunt ook het volgende denken: ze hebben tenminste de oorzaak gevonden, voor hetzelfde geld resetten ze de boel een paar keer en knapt de ketting.
Dan ben je ietsje meer kwijt.
Coulance, ja je kunt het proberen, niet geschoten is altijd mis.
Bij normaal gebruik moet het langer mee gaan.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar