close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Patrol: Olielekkage linker homokineet nissan patrol

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 Gr

Hallo,

Ik heb een nissan patrol binnengekregen die olielekkage heeft aan de bol van de cardanas van het linkervoorwiel.

Hier loopt olie uit.
Heeft iemand een idee wat deze lekkage veroorzaakt en hoe ik dit kan oplossen?

Hoort hier wel olie in te zitten en geen vet?

Alvast bedankt voor de hulp

Geplaatst door

jossnijder (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jos ; als je op de oliesite kijkt dan gaat er in zo'n as 5,4 liter olie in. Als de bol goed roestig is houdt die keering dat niet. Ter vergelijk achter gaat 2,1 liter. De gebruikte olieen zijn NIET dezelfde. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Hallo Jos
Er hoort hier geen olie te komen, in de as zit een keerring ,welke lek is om er bij te komen moet huis om de bol gedemonteerd worden. Als je de onderste en bovenste lager demonteerd zal je zien dat de onderste lager meestal vast zit
gr Hans

hansfw 0
badge

13 jaar

Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb ondertussen de steekas gedemonteerd en de keering gevonden.

Er hoort toch vet bij de homokineet te zitten of niet soms?
Er zat nu alleen maar olie in ik denk dat deze het vet heeft weggespoeld.

Hans jij hebt het over een lager boven en onder maar ik ben geen anderlager tegengekomen dan de conische wiellagers.

Waar zitten die lagers dan?

Er zit wel een heel lichte speling op het wiel het leek of het in het wiellager zit maar dit zie ik wel als ik de naaf heb gemonteerd of deze speling weg is.

jossnijder 0
badge

13 jaar

Aan de boven en onderkant van de bol waar je de aandrijfas uitgehaald hebt. Onder dat plaatje met die 4 bouten. Als die lagers slijten dan ligt de aandrijfas als het ware niet meer loodrecht in de as en hangt deze op de kering waardoor de kering gaat lekken. Leuk klusje hoor.

Wil het onderdelen lijstje morgen wel voor je opzoeken.

Allemaal bedankt voor de informatie.

Ik vervang de lagers boven en onder gewoon mee dan krijg ik ook geen problemen in de toekomst.

Ik heb alleen nog een vraag moet ik ook vet tussen de bol en het draaiende fusee stuk doen of hoeft hier niets tussen?

jossnijder 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.