Nissan Patrol: Patrol 3.0Di Trekt niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel

Probleem met nissan patrol Y61 3.0Di.
Auto trekt niet, reageert niet zoals het hoort op gasgeven, en draait niet 100% netjes..

Luchtmassameter is reeds vervangen, egr is reeds dichtgemaakt.

Ik dacht misschien katalysator verstropt, dus heb ik ook al de aanvoerbuis (rechtstreeeks buisje van uitlaat naar EGR) afgekoppeld, haalde ook niets uit.

Auto geeft geen motorstoring op.

Auto trekt slecht, rookt niets, lijkt wel of de turbo niet meewerkt (of niet genoeg..)

Mvg,
Gert van Steen

Gertvansteen

Geplaatst door Gertvansteen (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4045 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb ervan gehoord,volgens mij zat dit in de brandstofpomp

Hans l

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Laat de pomp eerst maar uitlezen. Succes.

Gertvansteen (0) PRO, 13 jaar geleden

Kan in de pomp geen storingen vinden.. Zou dit te maken hebben met vervuiling en dus evt op te lossen zijn met een krachtige dieselspoeling?
mvg

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Zelf ook zo'n klusje gedaan maar alleen Nissan schijnt dat uit te kunnen lezen. De wagen had geen ton gereden maar wel 9 jaar oud. De pomp had totaal geen opbrengst meer.Zo'n zelfde pomp is bij opel ook een bekend fenomeen. Mijn ervaring is wel zolang de motor nog loopt zoek het in andere zaken . Succes.

Gertvansteen (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem is tot op heden nog steeds niet opgelost, lijkt me ook de pomp.. ben bij nissan langs geweest maar hier konden ze zelfs de opbrengst van verstuivers niet eens meten (met officiele nissan apparatuur...) lijkt me best om pomp te vervangen..

Rare is dat er plots ook water bij motorolie gemengd zit..

Ik houd jullie op de hoogte..

diesel johnny (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoi dit type diesel pomp is de bekende VP44 van bosch.
Deze kun je op de auto los laten uitlezen bij iedere DIESELDIENST,wil niet zeggen dat er fouten instaan.
Werk zelf bij z'n bedrijf en reviseer zelf deze pompen,alléén voor m'n baas.
Vaak zit het probleem in de vervroeging,maar dan moeten er foutmeldingen zijn.

Verder moet je goed controleren of er voldoende vacuum wordt geleverd door de vacuumpomp,is dat niet zo dan kan de turbo niet voldoende op druk komen door te weinig aangeboden vacuum op de regeling.
Heb al een keer een verstopte uitlaat gehad !!

JosvanderKooij (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad na het testen van de verstuivers. Dit zijn meertraps-verstuivers die niet gedemonteerd kunnen worden. Na monteren van nieuwe nozzles probleem opgelost.
Toen ook alles gecontroleerd, computer, massa-meter vervangen, brandstofpomp gecontroleerd. Moet er niet meer aan terugdenken. Loopt nu weer een jaar perfect.
Weet je zeker dat er water in de motorolie zit? Dan blijft alleen een gescheurde cilinderkop of koppakking over. Te testen met een compressietest.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.