De auto doet soms inhouden en dan is het net of hij op 3 cilinders gaat lopen en dan is het vermogen weg.
Het motorstoringslampje begint dan te knipperen en bij het uitlezen geeft hij storingscode p0304 (misfire cylinder 4) aan.
Stationair loopt hij wel goed. Er zijn ook momenten dat de auto goed loopt en het storingslampje weer uit is. De storing kom zowel voor als hij op gas loopt als benzine.
Ik heb de bobine en bougie gewisseld met een andere cilinder maar de storing blijft bij cilinder 4. Vervolgens compressie gemeten maar deze is ook gewoon goed. Bedrading van de bobine en injector lijken mij ook goed.
Wie kan mij verder opweg helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klepspeling goed?
Dit zal ik ook gaan controleren als ik de auto hier weer heb staan.
Vandaag klepspeling gekeken en deze was goed.
Nu is p0300 (random/multiple cilinder misfire detected) de foutcode die hij aangeeft.
Ik heb een stuk met de auto gereden en wanneer hij koud is loopt hij goed. Wanneer hij warm is begint hij te stotteren vooral bij volgas en wanneer je gas geeft in een hoge versnelling.
Opgerekte ketting.
De ketting verdacht ik zelf ook al een beetje. Ik heb de spanner bekeken en ik las dat hij niet meer dan 1 cm uit mag staan. Is dit gemeten de totale ruimte tussen het spanner huis en de kettinggeleider? Of moet ik het losse 'hoetje' niet meemeten?
je moet allen het spannerbusje meten.
Uit de foto te zien is deze al de 1 cm voorbij dus zou je hem moeten vervangen
Uitlaat losgehaald en toen bleken de 2 katalysatoren dicht en verbrand te zijn.
Deze kosten plus die van een nieuwe distributie zijn hoger dan de auto waard is dus met de klant overlegt de auto niet meer te repareren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar