Ik heb een Patrol uit 1991 met het volgende probleem:
Als ik het contact aanzet gaat het gloeilampje ongeveer 2 seconden aan en daarna meteen uit. Als ik dan probeer te starten slaat hij niet aan.
Als ik het contact een halve minuut aan laat staan (gloeit door ondanks dat het lampje snel uitgaat) en dan start dan slaat hij direct aan maar loopt in het begin onregelmatig en rookt veel. Als hij eenmaal op 6 cilinders loopt is er niets aan de hand en loopt hij prima.
Zit hier een koudstartvervroeger op?
Zou dit kunnen liggen aan de koudstartvervroeging van de inspuitpomp? deze bedienings kabel is namelijk versleten. en zoja hoe stel ik de vervroeger af?
Pomp en verstuivers zijn recent getest en pomp staat op de goede timing en trekt geen valse lucht op brandstof circuit.
Of zou het in de compressie kunnen zitten?
Alle reaties zijn welkom!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja ff tijd geven om te gloeien,ik heb dat ook gehad met een 91 er ,gemiddeld zeker halve minuut gloeien en daarna ZONDER gas geven starten.Anders verzuip je m als t ware.
succes
Gloeikaarsen stuk ?
17 jaar
controleer de temperatuur zender boven in de c.ilinderkop. als er gloeikaarsen stuk zijn begint het gloeilampje te knipperen.
Probeer eens een nieuwe accu.Deze gooit de motor sneller rond met de koude start
Ik heb eens gehoord dat de gloeibougies van de Patrol 3 aan 3 geschakeld zijn en dat maar de helft nagloeit. Misschien heb je daar wat aan.
Succes, Thijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar