Mijn Patrol met 132.000 km op de klok start met koude motor in een tik,zelfs bij vorst maar als ik ook maar 2 kilometer gereden heb en dan stilgezet start hij na een paar minuten stilstaan zeer slecht. Dan moet de startmotor echt wel 5 tot 10 seconden rondgaan en als hij dan start geeft hij een grijze pluim van onverbrandde diesel. Ook gooit hij koelvloeistof uit het koelsysteem in het overstort tankje tijdens het rijden maar trekt dit niet meer terug na afkoelen.
Op 12 km gooit hij het overstorttankje vol en dan moet ik het weer terug pompen. Er zit geen olie in de KV en ook geen KV in de olie.
Ook niks aan te merken tijdens het rijden,hij trekt goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij een lek in de koppakking richting kv, dan zet de (lucht)druk de radiator onder extra druk. Is op te merken aan het borrelen van de kv met open radiatordop. Opgepast, dit doen met koude motor anders kun je je deerlijk verbranden.
Zou hem uit laten lezen , met speciale aandacht voor de diverse temperatuursensoren.
Tevens het koelsysteem met een snuffelaar laten controleren op verbrandingsgassen .
Radiateurdop controleren of deze nog goed afdicht , als deze te vroeg opend , krijg je dezelfde verschijnselen.
Zal inderdaad de koelvloeistof laten controleren op uitlaatgassen en de radiateurdop is een nieuwe die goed functioneert en bij de oude was het het zelfde liedje.
En van de sensoren is een goede tip die ik zeker ga laten nakijken.
Ik had ook al gehoord dat de brandstofpomp inwendig lek kan zijn dus zal dat ook navragen bij de garage.
9 jaar
Beste !
Mijn Nissan Patrol 1998 koude start is prima als warm wordt moeilijk start , verder hij rijdt goed geen probleem .
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar