close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primastar: Primastar 1.9 Dci

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: F9Q

60000 km gedraaid, kwam binnen met slecht lopende motor, na rommelen aan kabelboom bij verstuivers ging motor weer op 4 poten draaien, kabelboom vervangen .....starten lopen.
na paar uurtjes staan weer starten, wel aanslaan maar niet op toeren komen. Draait 400 toeren en reagert niet op gaspendaal, wanneer balgje bij filter word gebruikt en dus wat druk op brandstof systeem wordt gezet gaat motor goed draaien en reageerd weer goed.
Starttoeren tal is +_ 250-300 rpm, gallerij druk ongeveer 300 bar, verstuivers ook goed.
Iemand ervaring qua lekkage of druk verlies in de pomp???
Kan geen uitwendige lekkages ontdekken.

Geplaatst door

jopa32 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer retouropbrengst van elke verstuiver,een kleine verschil kan de oorzaak zijn. Heb het ook paar keer meegemaakt.
Ook sensor op commonrail controleren/vervangen,deze gaat ook vaak kapot, die 300 bar is van de sensor op brandstofpomp.
Mocht het zo zijn dat een van de versuivers de oozaak is,hoop ik voor je dat je die makkelijk eruit kan halen.
Meestal zitten ze goed vast in cilinderkop en krijg je die niet eruit,waardoor je cilinderkop moet demonteren.

Succes verder,en laat ons effe weten als je uitgekomen bent.
Gr.Emil.
P.S. Haal tijdens het starten de diagnosestekker eruit van Consult.

Emil2689 0
badge

17 jaar

verstuivers van cil 2,3,4 zijn extern getest en goed bevonden, 1e cil verstuiver verwijderd met slagtrekker en dus defect want die zat zo ontiegelijk vast, franse troep.
is dus nieuwe verstuiver geplaatst.
Het vreemde is dat als je dus na een paar keer pompen in het balgje de motor goed lopend krijgt en ook blijft, alleen na een langere periode lijkt de druk dus lager te zijn/worden.
Ik heb ondertussen begrepen dat er een soort klepje (kogeltje) in de pomp zit die direct op de retour leiding van de pomp zit, misschien is hier wat fout mee.

jopa32 0
badge

17 jaar

Kijk ook eens bij brandstoffilter of deze geen lucht trekt ??Je kan ook de problemen bij opel vivaro en renault trafic bekijken ,zelfde auto zelfde problemen .succes

carp 0
badge

17 jaar

Bij Opel Vivaro is er een bepaalde serie met dit probleem, (niet reageren op gaspedaal na koude start)
Het komt door een softwarefout en kan verholpen worden door het stuurapparaat te programmeren met de nieuwste software versie.

Suc6

Richard 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.