Beste,
De auto van mijn vader vertoont sinds gisteren het volgende probleem. De auto heeft trouwens 185.000 km gereden.
De auto rijd gewoon. Echter als de auto bij 2000 rpm volgas wordt getrapt (bijvoorbeeld in de 2e of 3e versnelling) schiet de auto door zijn koppeling heen naar bijvoorbeeld 5.000 rpm. De auto versnelt wel maar de koppeling slipt. Laat je het gas los dan voel je dat de koppeling weer volledig aangrijpt bij het bijbehorende toerental.
Ik kan geen lekkage vinden van een de hydraulische koppelingsbediening op de versnellingsbak. Kan iemand aangeven waar hij/zij aan denkt?
Ik zelf denk dat er een nieuwe drukgroep moet worden gemonteerd. Wat ik echter vreemd vind is dat er geen 'loos gevoel' in de koppeling zit; hij voelt niet versleten aan. Het lijkt wel of de koppelingsplaat vet is en hierdoor slipt als er veel vermogen wordt gevraagd.
Heeft iemand suggesties om nog wat dingen uit te sluiten?
Weet iemand of dit een grote klus is om de bak van de motor af te halen en een nieuwe drukgroep te monteren?
Kunnen de koelslangen blijven zitten?
Alvast bedankt,
Mvg,
Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De koppeling is versleten,het voeringmateriaal op de koppelingsplaat is dan te dun geworden. Versnellingsbak moet gedemonteerd worden en het hele koppelingsset vernieuwen.
Dit bestaat uit drukgroep,koppelingsplaat en druklager.
Hans
bak aftappen
andrijfassen demontern dmv fuseekogels loshalen
bak los
alles weer omgek monteren
Past het dan nog wel Jerry als alles omgekeerd zit?
Hans
oh
zit je koppeling tegen t wiel
sorry
alles in omgekeerde volgorde weer monteren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar