Nu inmiddels 7 weken geleden is mijn primera naar de garage gebracht voor een nats storing. De antenne rondom het contact is vervangen en dat zou het zijn. Niets is minder waar, in een poging om de zuto destijds te starten had iemand mijn vrouw geholpen met startkabels en de plus en de min maar even omgedraaid, gevolg een grote vonkenregen bij de accu. De auto wil wel starten maar hij slaat niet aan. Wat heeft de garage gedaan:
Computer is opgestuurd en gerepareerd, auto blijft nu in een lock mode staan en zelfs een andere computer geeft hetzelfde probleem, de injectoren laten geen brandstof door, hij vonkt nu wel (eindelijk) Alle zekeringen/relais zijn gecheckt en ok alle draden bij de computer geven de waarde die ze moeten geven. Maar nog steeds geen sucses helaas, ze hebben ook al meerde dealers om advies gevraagt. Misschien dat iemand hier een tip heeft? GRAAG
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De computer gaat alleen in de lock mode als je probeert de auto de starten met een niet geprogrameerde sleutel.Als de auto in de lock mode staat kan je die met een geprogrameerde sleutel er weer uit krijgen. Als je computer weg is geweest en de sleutels worden niet meer herkend dan kan je de auto ook niet zomaar even uit de lock mode halen. Advies , ga naar de dealer laat de sleutels programeren en de auto uit de lock mode halen.
Zo kort en bondig kon ik het niet vertellen!!!!!!!!!!!!!!
De auto staat nog steeds bij de dealer, ze kunnen me geen auto meegeven die het niet doet. Sleutels zijn goed geprogrameerd, zowel bij de originele computer als die reserve die ze bij van Dijene hebben gehaald.
14 jaar
Als de sleutels goed geprogrammeerd zijn en het Nats-lampje gaat uit dan moet er m.i. iets anders aan de hand wezen. Je geeft aan dat de injectoren geen brandstof doorlaten. Maar draait de pomp wel?? Is er voedingsspniing op de injectoren en worden deze aangestuurd ja of nee.
Als je geen aansturing meet op de - kant van de injector dan word deze niet door de ecm aan massa geschakeld. Dan zou m.i. de ecm kapot zijn.
Een nokkenassignaal is aanwezig want de bougie's vonken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar