auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Primera: Stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Ik kwam er onlangs achter dat mijn vriendin de olie van mijn auto had bijgevuld.(op aanraden van een zwager toen ze met de auto op visite was en de olie peilden, stond tussen min en max)
Alleen heeft ze dit niet in het blok gegooid, maar in het reservoir van de stuurbekrachtiging...
Nu, al een aardig poosje later, maakt de stuurbekrachtiging nogal een herrie.
Nu zit ik hier wat op het forum te neuzen, maar kom er niet uit.
zou alleen de vloeistof vervangen afdoende zijn(atf toch?), of zal de pomp kapot zijn getuige de herrie?
iemand een idee hoeveel olie er in gaat bij volledige verversing? en hoe krijg ik het hele systeem volledig leeg?

De stuurbekrachtiging hapert nu af en toe, wat misschien niet vreemd is omdat motorolie niet dezelfde hydraulische eigenschappen heeft als atf.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Geplaatst door

edwin1979 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

edwin,

direct je atf verversen, als je de slangen bij je stuurhuis losmaakt en dan even uiterst links en rechts stuurt dan komt het meeste er uit en uiteraard je resevoir leeg maken ook de slangen bij de pomp losnemen en dan de pomp met de hand rond draaien zodat je daar ook de olie uit pompt, dan alles weer monteren en je systeem weer vullen tijdens het vullen met de motor uit je stuur steeds van links naar rechts draaien. als het resevoir op niveau is pas de motor starten en dan weer links rechts sturen en indien nodig nog wat atf bijvullen.

met wat geluk is het haperen nu weg.

Hoesein.

hoes 0

14 jaar

Ga ik meteen proberen! bedankt voor je reactie!

edwin1979 0

14 jaar

Nou, daar ben ik weer, vorig jaar mei olie en stuurbekrachtigingspomp vervangen, maar afgelopen maand begon de herrie weer.
Nou belde vandaag mijn vader dat hij olie had zien liggen op zijn oprit waar mijn auto had gestaan, op 3 plekken. ter hoogte van mijn wielen, en ongeveer in het midden.
na hier een beetje te hebben rondgekeken denk ik dat het dus mijn stuurhuis is?
kan iemand dat bevestigen? en kan iemand mij adviseren wat te doen dan?
stuurhuis van sloop erop? moet er dan weer een andere stuurpomp op?(getuige de herrie die hij weer maakt?)
ik wil nog een jaartje in deze auto rijden, dus wil er niet te veel geld meer insteken, vandaar dat ik graag wil weten of een sloopstuurhuis een redelijke optie is.
Is zo'n huis vervangen veel werk?

alvast bedankt, hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

edwin1979 0

13 jaar

iemand?

edwin1979 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.