Hallo all,
Had dit probleem al es aangekaart ergens anders maar heb bericht gehad van admin om een apart onderwerp te maken.
Zelfs nu het terug iets warmer wordt heb ik nog steeds een ratel vd distri-ketting bij koudstart van m'n Almera. Het leek me dat dit zich voordien enkel voordeed bij extreme koude.
Ik heb ondertussen eens gekeken welke olie ik er juist ingedaan had: is Castrol GTX 10w40 minerale olie.
Zou het echt nodig zijn om over te schakelen op half of vol synthetische 5wxx of zelfs 0wxx?
Volgens garage vorige eigenaar is er steeds minerale ingeweest. Ik weet niet of het goed is daarna te switchen naar synthetische. Heb ondertussen 90.000 km.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat extreme kou valt wel mee, doen veel nissans die het kouder krijgen, niet iets om je zorgen over te maken. Je kan overwegen om over te stappen naar 5w40 full syntheet. Durf je alleen niet te zeggen of het, zoals je zelf ook al zegt, goed gaat.
De olie die erin zit is prima,en die ratel is normaal bij het starten.
Ratel moet wel weg zijn na een aantal seconden.
14 jaar
Hi all, toch even laten weten dat ik ondertussen idd met mobil 5w40 rij halfsyntheet. Ratel treedt bijna niet meer op bij koudstart en is nog maar heel kort. Bedankt voor alle reacties.
10 jaar
die ratel is het leeg lopen van je ketting spanner
kan geen kwaad ik rijd er zelf al jaren mee zo staat onder tussen op 255000 km
wat primera al zegt het moet wel over zijn na een paar sec
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar