Mijn primera van 1998 vertoond schokkerig rijgedrag.
Accelereren en decelereren gaat gepaard vaak met een schok.
Gasklephuis is gereinigd en afgesteld.
Met name als de motor koud is dan loopt het erg onrustig.
met name met het gas loslaten gaat hij soms behoorlijk schokken.
Dit zowel op benzine als op gas.
Hij geeft als het ware uit zichzelf gas.
Trap je de koppeling in dan loopt ie gewoon normaal.
Is de boel warm dan is het minder,maar blijft onrustig.
Laat je hem stationnair draaien en je geeft gas tot 3000 bijv.
Laat het gaspedaal los, dan zakt hij ineens terug naar 850 toeren.
om vervolgens te stijgen tot 1500 toeren en dan rustig terug te regelen tot 850.
Bij de dealer zeggen ze dat er niks aan te doen is.
Dit heeft met de emissienorm te maken.
Maar als je stationnair de airco inschakeld springt het toerental omhoog.
niet geleidelijk iets omhoog,maar naar 1400 toren en dan vervolgens weer terugzakken.
Let wel dit is geleidelijk gekomen, dit zat er eerst niet in.
Dus de uitleg van de dealer vind ik erg vaag.
Ik denk dat als dat springerige toerental eruit is, dat ik dan van het probleem af ben.
Want met de koppeling los lijkt het dan alsof tie uitzichzelf gasgeeft.
Misschien dat ienand dat iemand dit herkend, en weet wat het euvel is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eerste model P11 dacht ik?
welke motor zit er in?
een sr20 of ga16
2000cc of 1600cc (andere?)
als je de airco aanlegt is het normaal dat het toerental omhoog gaat en omlaag als de airco uitschakelt
groeten mario
Het is een tweeliter motor.
Het model is inderdaad een p11.
Als de airco aanspringt is het inderdaad normaal dat het toerental stijgt.
maar soms springt de toerenteller wel 4 a 500 omwentelingen omhoog.
Het toerental is om de een of andere reden zo nerveus geworden.
Dit moet toch een oorzaak hebben.
19 jaar
Heeft mijn P11 SR20De ook. Schijnt bij de auto te horen, ik heb ook een 95er P10 SR20De gehad en die had hetzelfde verschijnsel. Met de airco aan pendelt hij stationair bij uitrollen, bij stilstaan blijft hij mooi constant iets onder de 1000 toeren.
Auto is bij de dealer uitgelezen en geen foutcodes aanwezig.
MOcht iemand toch een tip hebben houd ik mij aanbevolen, je went er wel aan maar toch een goede auto als deze hoort fijner te lopen bij lage toerentallen.
Het is inderdaad een hele fijne auto, maar dit schokkerige rijgedrag is wel een beetje irritant.
Hij is namelijk ook zonder de airco aan behoorlijk schokkerig.
Soms zoekt hij inderdaad behoorlijk naar het juiste toerental.
En inderdaad met uitrollen of plotseling aan het stuur draaien doet het toerental varieren.
Waardoor met de koppeling los het allemaal erg onrustig word in de versnellingen.
Maar ook met gasgeven en gasloslaten gaat soms met een schok.
sterk afremmen op de motor en dan vervolgens in het stationnair gebied vervolgens weer gasgeven uit zichzelf.
nu heb ik een injectie specialist geraadpleegd en deze zegt dat vermoedelijk de lambdasonde de boosdoener is.
Deze willen als ze wat ouder worden wat trager gaan reageren.
Met bovengenoemd effect.
Maar het wil niet zeggen dat het na vervanging geheel weg is.
19 jaar
van de P10 zijn er al brandstofpompen geweest die vervangen zijn omdat deze soms onvoldoende druk geven.
mario
19 jaar
Het schokkerige rijden heeft een staartje gekregen.
Het volgende.
Gisteren van me werk afgekomen, halverwege gaat groene lampje van het lpg knipperen.
Niet snel maar langzaam knipperen.
Aan de auto niets te merken.
Liep ook nog gewoon op lpg.
Ik vanochtend op goed geluk naar gas boer.
Even uit laten lezen.
Lambdasonde kapot.
Nieuwe erin gezet.
Het is een hele verandering, het schokken is zo goed als weg.
Alleen koud is het nog merkbaar.
Maar bij warme motor is het een hele verbetering.
Hopelijk blijft het zo.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar