Ik heb een sunny uit 1990 met het single-point injectie systeem.
Dat ding is al drie keer bij de dealer geweest omdat ie in zijn twee soms gruwelijk over de weg stuitert en ze hebben de luchtmassameter schoongemaakt , het brandstoffilter vervangen , de bougies vervangen , de verdeelkap vervangen en het heeft allemaal helemaal niks geholpen.
Nu zag ik hier in een andere draad ergens iets over een inspuitventiel van de carbarateur . Maar hoe zit dat met een injectiemotor. het gaat dus over een n13 met een GA16i motor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat je hebt gelezen is niet van toepassing op deze motor. dit is een single point injectie motor...
enig idee waar ik dan wel zou moeten zoeken?
Ik citeer even uit een bijdrage uit die andere draad.
dab schreef :
De klacht komt bij meerdere sunny's voor n.l. de 14i en de 16i met monopoint-injectie.
Het probleem zit in het inspuitventiel dat in de carburateur ingebouwd zit. Ultrasoon reinigen helpt niet. Men dient het ventiel te vernieuwen. Probleem opgelost. Een kritische klant klaagt dat het brandstofverbruik te hoog is.
ik begrijp niks van dit verhaal, hij heeft het over een monopoint injectie en daar het inspuitventiel dat in de carb zit.
21 jaar
een n13 heeft deze el geregelde carbarateurs niet gehad. deze heeft echt monopoint injectie met een injectie huis (en geen carbarateur.) dus het verhaal wat je in de andere posting hebt gelezen is voor de n14 met ga14ds en ga 16ds motoren.
Heb je mischien een idee waar het wel aan zou kunnen liggen.
Het is voornamelijk dat je als je je gas losgelaten hebt en je geeft dan opnieuw gas je dit heel erg voorzichtig moet doen want anders gaat het fout. Als je byvoorbeeld over een drempel heen gaat en je hebt je gas los en je wilt na die drempel gas gaan geven dan moet je dat heeeeel voorzichtig doen anders komt ie in een stotter terecht waar je niet meer uitkomt.
21 jaar
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Sunny n14 uit 92.. Breng em as woensdag naar een beunhaas.. die weet wellicht meer... tenminste dat hoop ik, het irriteerd me mateloos.. als ik meer weet hoor je het.... Btw, in dit forum staat ook al een zelfde soort probleem beschreven over een primera uit 94. Het zal dus wel typisch een Nissan kwaaltje zijn.
21 jaar
En weet je al iets meer ? Ikzelf had gehoord dat het aan de motorsteunen zou kunnen liggen en die waren dus idd niet zo best meer maar vervangen daarvan heeft niets maar dan ook niets geholpen.
21 jaar
Over schokken en inhouden weet ik niets meer.. maar het verhaal over het ventiel in de carburateur klinkt me logisch in de oren.
Bovendien zijn de Nissans (japanners) naar mijn weten altijd erg zuinig afgesteld..
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar