Mijn auto begon opeens te schokken, meestal als de tank ver leeg is. Helemaal leeg rijden doe ik niet. Als de auto rond de 3000 toeren is, begint hij lichtjes te schokken en hij houdt wat in. We hebben net een grote beurt gehad en alle nodige filters, op brandstoffilter na, zijn vernieuwd. De brandstoffilter, was zelfs door de dealer niet te vinden. Ook het storingsindicatielicht gaat branden. We hebben de auto laten uitlezen en die gaf P0300 als foutcode aan. De bobines zijn doorgemeten, bougies vervangen, EGR klep heeft die niet. Na het schoonmaken van het gasklephuis, is de auto wel pittiger met optrekken,maar het schokken tijdens het rijden doet hij nog steeds. Stationair loopt de auto prima.
Wie kan mij verder helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Als je dealer het brandstoffilter niet kan vinden dan mag hij wel eens wat aan productkennis gaan doen. Zit namelijk in de tank in de brandstofpomp unit.
P0300 staat voor Misfire dat wil zeggen dat er op een gegeven moment een cilinder niet meewerkt. Dan motor loopt dan even op 3 cilinders. Aangezien het 300 is en geen 301-302-303-304 is het een probleem wat zo even niet bij 1 cilinder ligt maar bij alle 4. Zijn de bougie's wel wijd genoeg gezet????? Jij weet dat natuurlijk niet, want daar ga je vanuit als je je auto voor een beurt brengt!!!!!!!!!!!!!!!!! Misschien trekt de motor ergens valse lucht. Het is zo moeilijk te zeggen.
Succes ermee
Ton
Hoi hoi,
Het probleem deed zich al voor, voor de grote beurt. Het brandstoffilter hebben we inderdaad gevonden, in de tank, zoals u al zei. De bougies hebben we zelf al vervangen voor de grote beurt, na een tip van de ANWB. We zullen verder zoeken......
Groetjes,
Miranda
15 jaar
Mag ik vagen hoeveel kilometer de auto gelopen heeft???
Sorry dat ik vandaag pas reageer. De auto heeft nu bijna 96000 km op de teller staan.
15 jaar
En toen liet niemand meer iets van zich horen........
We zijn er inmiddels achter dat de distributieketting te veel speling heeft en die wordt dit weekend vervangen. Als het probleem hiermee opgelost is, laat ik WEL wat weten!!
15 jaar
Ja er glipt wel eens een bericht tussendoor. En dat van die ketting dat is een bekend probleem bij een Almera.
Ton
We hebben de distributieketting vervangen en het probleem is OPGELOST!!!!. Het is bij dit type auto een vaak voorkomend probleem!
Groeten,
Miranda
15 jaar
En op tijd olie verversen he met goede olie.
Ton
Dat was zowiezo al altijd het geval!! Thnx.......
15 jaar
Weet iemand misschien of het mogelijk is om zelf de ketting op te meten? Of moet dan het hele motorblok eruit? Alvast bedankt
15 jaar
Je kan dat controleren door het dekseltje van de cilinderkop af te halen en dan te kijken hoever de kettingspanner uit de behuizing steekt. Meer als een cm is te veel.
Ton
Thanx!!!!!!
15 jaar
he allen,
Voor welke almeras is het distributiekettingprobleem relevant?
Ik heb een n15 1.4 gdae, nog geen probleem gehad.
ook de micras hebben problemen met uitgerekte distriketting maar blijkbaar alleen vanaf 2003.
14 jaar
N16 vanaf 2000
aha ok.
Dus zou je kunnen zeggen N15 almera's zijn ok en ook de K11 micra's? Problemen met N16's en K12+ ?
Ik ben nl. op zoek naar een micra voor vriendin, en heb gelezen dat er heel wat ketting-rekproblemen zijn met micra's vanaf 2000 (dus K12 ?).
Ik heb wel een korte ratel na koudstarten in m'n almera gedurend paar seconden, daarna niet meer. Moet ik dan de hydraulische spanner vernieuwen? Moet de spanner ogenblikkelijk werken? Kan me wel voorstellen dat slijt ketting vooral gebeurt in die eerste paar seconden.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar