auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Almera: Schokkerig reageren op gaspedaal.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Mijn Almera reageert nogal schokkerig op het gaspedaal. Als ik bijvoorbeeld in een woonwijk 30 rijd en even gas loslaat voor een drempel reageerde auto erg schokkerig. Als ik daarna weer gas geef is het precies hetzelfde. Tijdens het rijden heb ik nergens last van. Het is echt bij de overgang van wel of geen gas geven.

Geplaatst door

Double G (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Guido
er kunnen meerdere oorzaken jouw probleem veroorzaken,
op gasklep en in gasklep huis kan koolafzetting voor verkleving zorgen zodat deze stroef gaat,schoonmaken met spuit bus carburateur cleaner met stil staande motor kan hier de oplossing zijn
verder kan het basis stationair toerental ontregeld zijn dat dit te laag komt
bij de dealer hebben ze een testapparaat waarmee ze de smoorklep schakelaar even buiten werking kunnen stellen tijdens ( controle afstelling) dit kan ook handmatig door stekker van smoorkep schakelaar eraf te halen als de motor dan meteen afslaat staat de afstelling niet correct deze is tot 700 omw/min af te stellen op inspuit unit huis met inbus sleutel er zit maar een afstelbout
succes van de sleutelman

sleutelman 0

18 jaar

Vorig weekend de boel eens grondig schoongemaakt met cleaner en ook de extra luchtschuif eens goed schoongemaakt. Maar het heeft allemaal geen resultaat gehad.

Maar die smoorklep schakelaar, regelt die het statoinair toerental of juist de terugval bij gas loslaten? Het stationair toerental staat bij warme motor op ongeveer 800, dus dat lijkt mij het probleem niet echt.

Double G 0

18 jaar

Hallo Guido
voor basis afstelling stekker van smoorklep schakelaar losnemen uiteraard met motor op bedrijfstemperatuur 750 omw/min
om deze afstelling te corrigeren zit een stelschroef na de instelling stekker weer vast en wordt toerental door nissan aangegeven van 800 + - 100 omw/min ,de smoorklep schakelaar is voorzien van contact punten die gesloten moeten zijn na gas loslaten de regeleenheid krijgt hierdoor een signaal welke de stationaire toerentalregelaar aanstuurd die onder alle omstandigheden zorgd voor het juiste stat. toerental en regeld bij als electrische verbruikers ingeschakeld worden bijv. verlichtig ,kachel motor,achterruitverwarming,struurbekrachtiging(airco)
sorry dat dit me nu pas te binnen schiet, als je 30 rijd in woonwijk maak dan wel voldoende toeren want als dan airco in werking is krijg je inderdaad een schokkerig gevoel
er kunnen uiteraard nog meerde oorzaken aanwezig zijn
bv,verdeelkap verwijderen en kijken of lucht spleten allemaal open zijn en niet vervuild
probeer verder de bougie punten iets krapper te zetten
veel succes groet van de sleutelman

sleutelman 0

18 jaar

Ondertussen is de auto bij de dealer geweest om eens uit te laten lezen. Het stationair toerental stond niet helemaal goed en is opnieuw afgesteld, maar verder gaf de testkast geen bijzonderheden aan. Het is nu iets verbeterd, maar volgens hun is dit de karakteristiek van deze motor en is er niets aan te doen. Ik kan me dit eigenlijk moeilijk voorstellen.

Het ergst is het bij 30 km/h, wat overeenkomt met 2000 t/min in de tweede versnelling. Dit is zonder verbruikers aan. Ik weet ook dat de airco een "schokkerig" gevoel kan geven (ik ben zelf namelijk stek-monteur), maar die staat gewoon uit. Alles in en aan het gasklephuis heb ik met motorreiniger schoongemaakt, maar de abrupte overgang blijft.

Nog even een nieuwsgierigheidsvraag, maar waarom loopt er een (=1) koelwaterslang naar het gasklephuis?

Double G 0

18 jaar

Hallo Guido
Sorry hoor na checken van mijn antwoorden kwam ik er achter dat er nog een vraag open is gebleven je vraag waarom 1 waterslang naar gasklep huis gaat
Dit is voor de temp. stuuring naar thermostaat voor verhoogde toeren bij koude motor
je ziet deze zitten als je boven het slangetje kijkt je ziet daar ook een stift die een hevel overdrukt
hopende dat je vraag duidelijk is beandwoord verbijf ik met vriendelijke groet van de sleutelman

sleutelman 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.