Tijdens een lange rit is de auto op de snelweg afgeslagen. De auto is direct weer te starten en loopt dan 10/20 seconden en slaat dan haperend weer af. Volgende is gecontroleerd:
* Brandstof druk is ok
* Brandstofleiding doorgeblazen vanaf tank naar voren.
* Temp sensor en lmm werken goed.
* Heb vonk en injectoren tikken.
* Nokkenas en krukas sensoren vervangen met origineel
* Compressie alle cil rond de 12bar
* Ketting timing en conditie goed
* Luchtfilter en inlaat los gehad geen obstructies
* Uitlaat bij spruitstuk los gehad en geen verschil
* Geen foutcodes in motormanagment
* Gasklephuis schoongemaakt
* Brandstof gallerij los gehad en injectoren bekeken allen schoon, geen vuil nergens en geen verstoppingen
Wie heeft er nog tips wij zitten met de handen in het haar...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heel stom, maar er wordt nog wel eens overheen gekeken, wel zuivere benzine in de tank?
De tank open gehad met het vervangen van de brandstofpomp en ruikt goed. ook geen rook uit uitlaat ofzo. Heeft 25km gereden vanaf huis tot het punt waar hij af sloeg. Zit nog een 25% tank inhoud in en heeft een week geleden getankt.
Maar gaan wel even een losse tank ernaast zetten met een pompje om het uit te sluiten. zijn we nu mee bezig.
externe tank met verse benzine maakt geen verschil. helaas.
De tank open gehad met het vervangen van de brandstofpomp en ruikt goed. ook geen rook uit uitlaat ofzo. Heeft 25km gereden vanaf huis tot het punt waar hij af sloeg. Zit nog een 25% tank inhoud in en heeft een week geleden getankt.
Maar gaan wel even een losse tank ernaast zetten met een pompje om het uit te sluiten. zijn we nu mee bezig.
geen foutcodes in andere modules? die bijv weer verwijzen naar motorcomputer?
Nee helaas geen storingen.
Heb nu wel met de live data kunnen meten dat als we de auto aan de gang houden met remreiniger dat dan de lmm niet echt reageerd op het toerental. bij 800tpm rond de 2g/2 maar bij 3000tpm maar 7g/s dit is wel erg laag zou toch eigenlijk rond de 40 g/s moeten liggen. Dit kan misschien zijn omdat hij geen lucht meet maar remreiniger maar ga wel een nieuwe lmm plaatsen.
dat zijn idd verdachte lmm waardes zoals je het schets...
ontkoppelde lmm werkt dat bij dit merk/modellen? en treed het dan ook op?
Bij loskoppelen gaan de waardes in de min en loopt de motor nagenoeg niet. Wel weer met remreiniger maar duidelijk met tegenstribbelen
Bougies zijn alle zeer zwart wat duid op een rijk lucht-brandstofmengsel.
De boosdoener is dus inderdaad de luchtmassameter. Na het plaatsen van een nieuwe meten we stationair 3/4 g/s en op 3000 tpm rond de 50 g/s luchtmassa. Ook hebben we 4 nieuwe bougies geplaatst dit omdat deze behoorlijk zwarte koolaanslag hadden en de elektroden niet mooi scherp meer waren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar