Nissan X-Trail: Slecht aanslaan Nissan X-trail

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2dCI 16v

Probleem is als volgt,
Auto slaat slecht aan bij zowel koude als warme start, soms slaat hij ook meteen af als hij gestart is omdat hij te ver terugvalt in toeren. Alle afdichtingen van retourleidingen al vervagen, verstuivers zijn al getest en zijn goed, pomp is goed (naar revisie geweest) en luchthoeveelheidsmeter vervangen.

Herkent iemand dit probleem,

groeten van Teun.

runtoteun

Geplaatst door runtoteun (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan X-Trail? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Michel7773 (0) PRO, 17 jaar geleden

Controleer de massakabel op de bak.
Als deze goed is kan het in de pomp zitten , maar ook al een keer meegemaakt dat het in het vliegwiel zat.

runtoteun (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat kan er mis zijn met t vliegwiel!?

Michel7773 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat was de tip nan Nissan , wat er mis was weet ik ook nog steeds niet.

bertje01 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is het probleem begonnen na vervangen motorstuurdoos en druksensor?

pkessen (0), 17 jaar geleden

Bij mijn Xtrail cdI ook bouwjaar 2004 ontstond een dergelijk probleem bij ongeveer 75 k km, ook bemerkte ik een teruggang in vermogen en koppel.
In eerste instantie verving men onder garantie uiteraard de intercooler, want deze bleek lek te zijn.
Vermogen werd toen stukken beter en verbruik merkbaar lager, toch bleven de toeren stationair instabiel, en sloeg de motor van mijn auto sporadisch af bij koud weer.
Uiteindelijk heeft men op advies van Nissan Nederland en R Bosch ook onder garantie bij 112 k km de
brandstof (hoge druk) pomp vervangen, sindsdien rijdt de auto nog zuiniger pakt nog beter op en in het terug vallen van de toeren verdwenen.

Bij navraag blijkt de pomp die in het motorblok zit (motor word uitgebouwd bij reparatie.vervanging) ook de stuurelektronica te bevatten in mijn geval leek het alsof niet de fysieke pomp maar de elektronica bokte.
Dat kan ook verklaren dat revisie bij jou niet hielp...

Afijn indien je geen garantie meer hebt is een dergelijk probleem een flinke nekbreker, de
consumentenprijs voor een dergelijke reparatie komt al snel rond de EUR 4000,- heeft men mij
verteld..

P.S.
Bij mij is op km stand 42k de ecu en de turboboost sensor vervangen (terugroepactie) dit
had verder geen invloed op prestaties etc , mijn problemen ontstonden ruim daarna.

Hoe dan ook vind ik mijn X trail een beetje tegenvallen.
Terugroepacties, een gescheurde intercooler en een brandstofpomp vind ik nou niet
echt "kleine probleempjes" zeker niet bij een merk dat als "zeer betrouwbaar" door
het leven gaat.

Hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt, succes bij het oplossen.

runtoteun (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat er exact aan de X-trail is gebeurt daar bericht ik later over, vooralsnog bedankt voor jullie reacties! De auto staat nu bij een bedrijf waar men alle storingen aan Nissans verhelpt indien men er bij de dealer niet uitkomt!
Jullie worden op de hoogte gehouden,

Groeten.

pkessen (0), 17 jaar geleden

Nogmaals succes.
Overigens vernam ik enige tijd geleden uit betrouwbare bron dat Bosch
een serie probleempompen geleverd heeft een paar jaar geleden.
Bij MB hebben ze toen zelfs een poosje de productie van motoren stilgelegd
omdat ze de pompen niet aan konden slepen.
Mogelijk heeft men bij Nissan/Renault ook een vracht daarvan gekregen ?
Verder is me verteld dat de Xtrail de zelfde motor als de Espace 2.2 dcI
bevat, als dat zo zou zijn kan je mogelijk op de Espace fora meer vinden.
Er rijden per slot heel wat meer Espaces dan Xtrails rond..

Michel7773 (0) PRO, 17 jaar geleden

De motor is anders , alleen hebben de laatste x trails het inspuitsysteem van de renault gekregen

timhoeks2 (0) PRO, 17 jaar geleden

stond leuk verhaaltje in de AMT ook over soortgelijk probleem. bleek inwendig in de bdp sensor te zitten. heel ingewikkeld verhaal, maar kwam er op neer dat de sensor een ofsett van een paar volt had en dit gewoon een sinus rond de nulV had moeten zijn. das dan weer eenvoudig na te meten bij jouw auto. Tis maar een weetje weetje...

pkessen (0), 17 jaar geleden

Okay, dan heeft mijn bron het blijkbaar mis.
Maar het inspuitsyusteem, dat is gewoon het CR systeem van Robert Bosch toch ?
Tenminste ook volgens mijn Nissan dealer, en daar zit gelukkig niets van Renault
aan. Ik gruw er nog steeds van dat mijn Nissan door Renault onderdelen vervuild
zou worden;-)) De betrouwbaarheid is er met die samenwerking niet beter op
geworden, niet dat je stil komt te staan maar wel veel sores....

[quote=Michel7773]De motor is anders , alleen hebben de laatste x trails het inspuitsysteem van de renault gekregen[/quote]

runtoteun (0) PRO, 17 jaar geleden

Auto is, na lank onderzoek, terug en nu blijkt er een verstuiver slecht te zijn, moet veroorzaker zijn van het slechte aanslaan met een warme motor! Aangeraden werd om de overige oude twee (er was er al eentje vernieuwd) te vervangen. Wij vervangen echter in eerste instantie de slechte omdat er geen 100 % zekerheid kon worden gegeven of dat de problemen hiermee opgelost zouden zijn.
Verstuiver in back-order (zal een courant artikel zijn voor de Nissan-dealer) houd jullie op de hoogte zdra verstuiver vervangen is.

Groeten van Teun.

pkessen (0), 17 jaar geleden

De reparatie aan mijn auto (vervangen HD pomp) duurde maar liefst
vier dagen, de problemen zijn echter helemaal opgelost. Er was wel
een minpuntje, de auto lekte na de reparatie flink olie.
Zo min bleek dit echter ook weer niet, de dealer verving naast de
oliekeerring van de krukas ook nog eens beide multiriemen die door
de lekkage onder de olie kwamen. Dus dankzij een onbedoeld lekje
(foutje bedankt) weer goed voor ruim een ton.

Overigens heb ik met een vorige auto ook eens problemen gehad
die moeilijk waren, men heeft toen eerst de pomp vervangen
(was een 5 pitter) en later de oude er weer ingezet.
Toen bleken het wel verstuivers te zijn, de km stand van die auto
was op dat moment echter 178k/km. Uiteraard verving de dealer
toen alle 5 de verstuivers. De auto liep daarna mooier en beter.
Pompen en verstuivers horen geen courant artikel te zijn want ze
horen een motorleven mee te gaan.

runtoteun (0) PRO, 17 jaar geleden

Even een update!
Na weken wachten op een verstuiver zijn we zojuist gebeld door de dealer, nieuwe verstuiver word pas 29 december verwacht, echt huilen met de pet af!

Laat de geinterresseerden meer weten indien er nieuws is, tot zover.....

Gegroet!

runtoteun (0) PRO, 17 jaar geleden

Vorige week twee nieuwe verstuivers gemonteerd,dealer had gebeld dat 29 december waarschijnlijk niet gegarandeerd kon worden dus hebben we nieuwe verstuivers laten komen via een ander bedrijf (lang zoeken).

Oorzaak van t slechte aanslaan van de warme motor lag hem dus in een tweetal slechte verstuivers en daarmee is dit geval eindelijk afgerond.

Even gewacht met mijn antwoord maar de auto start nu weer goed en de klant is tevreden.

Bedankt voor belangstelling en hulp,

Gegroet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.