Beste liefhebbers,
Onze nissan is afgelopen maanden al enkele keren bij de garage geweest ivm steeds afslaan van de motor.
Bij warme motor valt deze soms uit tijdens het rijden en slaat weer af na het starten als je geen dot gas bij geeft.
Soms ging dit gepaard met het motormannagment lampje die dan ging branden
uitlezen en geeft probleem aan dat de nokkenassensor niet helemaal goed werkt.
deze vernieuwd
probleem bleef
krukassensor ook vernieuwd
probleem doet zivh minder voor dan voorheen maar slaat nog steeds af na het starten als je geen gas bij geeft bij warme motor. Motor loopt te laag stationair vind ik.
LStoringslampje gaat niet branden trouwens.
Kan dit een probleem zijn van een opgerekte distributieketting ?
Ik vind de auto ook een beetje tikkeren met gas geven onder belasting met koude motor. Dus alleen als je gaat optrekken en niet als de bak in de vrij staat! is de motor goed warm dan is het weg!
Net of je te schrale brandstof hebt getankt in je oude ford siërra en zo, zoals je vroeger vaak had bij loodhoudende benzine en zo.
Auto heeft pas een grote beurt gehad met nieuwe filters en olien en bougies trouwens.
Wie heeft eerder te maken gehad met dit probleem?
of kan me er iets meer over vertellen?
Ben gek met deze auto en zou er graag nog een paar jaar mee willen rijden (heeft nu 130000km gereden)
Hoor graag van jullie
MVG Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk ook aan de ketting.
Maar als het de ketting zou moeten zijn,dan kan ik dit controleren of niet?
heeft een kettingspanner geen min en max wat hij spannen kan?
Moet ik alleen nog zien dat ik de min en max tolerantie ergens kan vinden
Er zit namelijk links een kapje op het blak,en ik weet haast zeker dat daar de spanner achter zit.
Kan ik wel los maken,maar weet natuurlijk niet tot hoever de spanner maximaal kan rijken.
Is hier een maat van bekend???
9 jaar
Het heeft niets met het spannen te maken maar wel met de afstand tussen de punten die op het juiste moment langs de sensor komen. Stel dat daat 50cm ketting tussen zit en de ketting daar komt ruimte op dan wordt die langer. Dus gaat het 2e punt achterlopen. Signaal komt dus te laat tov de eerste sensor.
Dan krijg je meestal de krukassensor als foutcode.
Ok,ik begrijp het.
Maar kan ik dit niet controleren dan?
Kan ik dit niet zien aan de spanner?
De garage dacht dat het nog aan de bekabeling van de sensoren kon liggen
Kan het stationair toerental ook versteld worden?
Vroeger kon dit via een schroefje aan de carb , maar zal nu wel via computer of zoiets gaan of niet?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar