Nissan Micra: Stotteren, schokken bij lage toeren

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Ik begin ondertussen een beetje moedeloos te worden..

Wij hebben een Nissan Micra K11 uit 1997. Nadat een kennis van ons de auto een kleine beurt heeft gegeven, stottert of schokt de auto bij een laag toerental. Helaas kan ik het niet aflezen, omdat er geen toerenteller in de klok zit, maar het gebeurt bij 40 tot 50 km/h.

Wat is er gebeurd? Er zit een nieuw benzinefilter op, nieuwe bougies, en een nieuwe luchtfilter. De accu is er ongeveer een kwartier af geweest.

Nadat het probleem zich begon voor te doen, hebben wij de soldeerpunten van de luchtmassameter opnieuw gesoldeerd en een injectiereiniger door de benzine gegooid.

Heeft niet geholpen.

Vandaag naar de garage geweest en de boel laten doormeten. Resultaat: Elektronica valt perfect binnen de marges. Verdelerkap enz werkt ook goed. "Probeer nog eens een paar flesjes met injectiereiniger".

WIE O WIE HEEFT ER NOG EEN TIP?

:-(

Moedeloos..

Geplaatst door Moedeloos.. (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het daadwerkelijk gekomen is nadat die kennis van je het beurtje heeft gedaan dan denk ik dat flesjes injectiereiniger geen zin hebben. Ga eens na wat er zoal gebeurt is en loop dat eens na. Tenslotte was het ervoor niet. Zou eerst eens kijken of de bougie's wel wijd genoeg staan.

Hoelang zit er eigenlijk tussen het beurtje en het eerste moment van de klacht??

Moedeloos.. (0), 12 jaar geleden

De klachten begonnen binnen een week. Ik heb er nu al zo'n 2,5 maand last van. De bougies zijn trouwens NA de klachten vervangen. Ik zie net dat ik het niet goed had omschreven in de beginpost. Mijn excuses!

Ik heb ooit eens eerder gelezen dat wanneer de accu er van af gaat dat de "computer" zich opnieuw moet inlezen. Volgens de monteur zou dit echter alleen maar goed zijn en juist GEEN problemen moeten opleveren.

Het benzine filter zit er goed op, want mijn kameraad liet mij zien dat er een pijltje op zat met welke kant het gemonteerd diende te worden.

Het luchtfilter heb ik bij een speciaalzaak gekocht en is precies voor mijn auto. (gezocht op kenteken)

De bougies heb ik bij de dealer gekocht en zijn van Nissan zelf.

Ik snap er helemaal niks meer van.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik hou het op een defecte luchtmassa meter (geeft te weinig aan). Doorsolderen kan daar ook aan bijgedragen hebben.
Misschien die eens laten controleren bij de de dealer?

Moedeloos.. (0), 12 jaar geleden

De luchtmassameter is gisteren uitgelezen en viel perfect binnen de marges volgens de monteur.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja nou ik zou dan ook als eerste naar de luchtmassameter kijken. Die marge's dat is maar zozo vind ik. Heb ze regelmatig dat ze eigenlijk net een beetje achter de feiten aan meten en dan krijg je ook van die rare storingen.

Brum1467 (0), 12 jaar geleden

Luchtmassameter is ook altijd de eerste verdachte bij dit soort klachten bij een k11. Verder gaat er weinig stuk. Misschien heb je pech en heb je een luchtmassameter die niet te repareren is door de aansluitingen door te solderen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.