Hallo,
Sinds een half jaar heb ik een Primera 2.0 Estate. Deze auto heeft last van stuurtrillingen. De garage heeft de wielen reeds diverse keren gebalanceerd en onlangs de wielen verwisseld. Echter het trillen blijft. Bij 120 of hoger trilt het stuur. Bij 100 km/pu of lager heb ik geen last. Volgens de Nissandealer is heir niets aan te doen. Dat laatste lijkt mij stug. Wie weet een oorzaak en belangrijker nog een goede oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Banden niet rond? (hoogteslag).
Dit kun je controleren door een wiel op te krikken en te laten draaien , je ziet dan wel of er een hoogteslag in zit of niet.
Heb je de achterwielen al vóór geprobeerd?
Speling op de wiellagers?
mvg,
Hans.
kan uit een aandrijfas komen.
als het zaakje begint te trillen en je trapt je koppeling pedaal in wordt dan het trillen minder of is het weg?
dan kan het best in 1 van aandrijfassen zitten.
wat ook nog een optie is, je wielen aan de auto laten balanceren( wordt ook wel genoemd scooteren).
dan wordt het hele traject wat meedraait tijdens rijden gebalanceerd zoals remmen, aandrijfassen en banden/velgen.
komt veel voor dat dan de problemen zijn opgelost.
dit zogenaamde scooteren kan bij de betere bandenzaken.
vraag anders je dealer eens, die kan je vast vertellen waar dit kan.
het is tenslotte de goedkooptste oplossing om het 1 en ander te proberen/uit te sluiten.
reken op ong. 15 euro per kant.
weet niet of je nog garantie hebt op deze auto, maar een auto hoort absoluut niet te trillen.
dus laat je niks wijs maken!
wat ook kan, laat je voorwielen eens op de normale manier balanceren bij de betere bandenzaak, wie zegt dat het balanceer apparaat van de dealer 100% zuiver is?
het zou het eerste balanceer aparaat niet zijn wat niet geheel secuur is.
Hans, Arie,
Dank voor jullie reactie. A.s. vrijdag gaat de auto weer terug naar de dealer. Zal hem dan zeggen dat de banden op hoogteslag moeten worden gecontroleerd. Als het euvel dan nog niet verholpen is zal ik de banden aan de auto laten balanceren. Heb nog niet geprobeerd om de koppeling in te trappen om te checken of stuur dan niet trilt. Ik vermoed niet dat de aandrijfassen de boosdoeners zijn. De auto heeft namelijk 3 weken geleden zijn APK keuring gehad + een grote onderhoudsbeurt. Bovendien trilde het stuur toen niet. De auto trok alleen iets naar rechts. De dealer heeft toen de wielen verwisseld. Toen is dat probleem van het trillen ontstaan. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Ben
19 jaar
dan is het immers al opgelost, als de dealer de wielen verwisseld heeft ligt het aan de banden die nou voor zitten, immers van te voren deed hij het niet.
dus of nieuwe banden monteren, of de banden die voor de beurt voor zaten weer voor plaatsen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar