Ik heb een k11 1.3 uit 97 op lpg/g3
Nu is het zo dat het toerental er erg lang (vele seconden) over doet om terug te zakken naar het stationaire toerental, als je gas hebt gegeven (op lpg iets erger dan bij benzine maar dus wel bij beide).
Wie kan mij een hint geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is volgens mij vrij normaal
als ik me niet vergis is dit om het opschakelen soepeler
te laten verlopen. dit hebben meer auto`s.
gr. Tinus
nee joh dit is echt niet normaal, het lijkt soms wel of in cruise-control heb!!!
19 jaar
MAAR ..HOE LANG DOETTIE HET DAN, EN HOE HOOG IS HOOG, NORMAAL ZOU ZIJN +/- 4á5 SEC 1200-1450 TOEREN. JE ZOU KUNNEN LATEN KIJKEN OF JE BASIS-STATIONAIRTOERENTAL WEL OK IS
ik heb soms 3000 tpm gedurende 20seconden (zonder gas te geven)voordat hij terugzakt naar zijn normale stationaire toerental.
19 jaar
aicv klep die blijft hangen ????
Denk ik ook aan Michel ,vandaar de test op basisstat.rpm!
3000 tpm en dat 20 sec lang is zeker niet normaal .
laat ons even weten als je de test gedaan hebt.
gr. Tinus
19 jaar
basistoerental kan best goed zijn als de klep dan toevallig in de goede positie komt. ik zou gewoon de klep eraf halen en schoonmaken.
ik zal binnenkort ff laten testen&meten
19 jaar
Je kunt de computer ook eens een keer resetten en de contacten van de computer nalopen op oxidatie dit wil namelijk ook wel eens gebeuren. Ik zou voor de zekerheid de klep ook schoonmaken.
Ik heb zelf ook zo een soort geval meegemaakt. (2000 rpm 40 a 60 sec. lang ook na lang te hebben gereden met de auto)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar