ventilator/blazer verwarming in eens er mee gestopt, geen fout melding, weet niet exact welke zekering ik moet na kijken, heb al de verkeerde gehad zodat lampje airbag al aan ging.
blazer viel eerst een paar keer uit en startte weer vanzelf daarna startte hij niet meer op.
wie kan mij zeggen waar ik het moet gaan zoeken?
b.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eens een spanningzoeker op de + van de motor zetten en kijken of deze niet wegvalt
is vandaag weer spontaan gaan lopen? voor hoe lang?
wat zou dit kunnen zijn?
7 jaar
We zijn geen helderziende.
Zoals ik al aangaf is het handig om te weten of de spanning op de motor blijft staan.
Je zal zelf ook iets moeten ondernemen.
als hij uitvalt meet ik geen spanning.
7 jaar
nogmaals met andere apparatuur gemeten, als de motor stil valt meet ik geen spanning onder aan motor.
soms springt hij aan en blijft hij lopen en soms gaat hij enkele keren uit en na even springt hij weer aan.
momenteel wil hij weer helemaal niet lopen.
in zekeringskastje zekeringen van blower na gekeken zijn beide oké.
mobro
7 jaar
Staat er op het moment dat de motor niet werkt spanning op de zekeringen??
hoe moet ik dat meten ?
7 jaar
even wat geprobeerd, er staat inderdaad spanning op de zekeringen.
mobro
7 jaar
Dus als de aanjagermotor het niet doet heb je er geen spanning maar er staat dan nog wel spanning op de zekeringen.
Als je dat zeker weet dan is er ergens een draadbreuk. Volgens het schema zit er alleen maar draad tussen de zekeringen en de motor.
dan wordt het zoeken welke draad ik moet hebben.
in ieder geval al bedankt dat ik al zover ben.
mobro
7 jaar
Ze hebben bij Nissan enkele weken geleden de pass airbag vervangen ( terug roep actie ) sinds een week daarna zijn de problemen begonnen, zou daar iets kunnen zijn ?
mobro
7 jaar
kan het ook de kachelweerstand zijn ?
mobro
7 jaar
De kachelweerstand zit na de motor. Dus als je geen spanning op de motor hebt dan kan dat niet aan de kachelweerstand of powertransistor liggen
oké bedankt, ga zoeken of ik een breuk vinden kan.
mobro
7 jaar
voor zover ik kan zoeken nog geen breuk gevonden.
heb vermoeden dat het bij de pass airbag zit die gewisseld is.
is er geen mogelijkheid om een nieuwe kabel te trekken??
mobro
7 jaar
momenteel blijft hij continu aan en uit gaan,
7 jaar
Ben weer verder gaan zoeken, nu blijkt dat op beide kabels toch spanning staat als de motor niet draait, is zeer moeilijk te meten heb extra nieuwe spanningzoeker gekocht
Mobro
7 jaar
Als beide draden spanning houden dan is het tijd om de snelheidsregelaar van de aanjager eens te bekijken.
bedoelt U de knop van auto/traploze snelheid regelaar, de rechtse van de drie?
MobRo
7 jaar
snelheidsregelaar is dat het Kachel Bedieningspaneel ?
mobroi
7 jaar
Nee de powertransistor die zich in het kachelhuis bevind. Die regelt de uiteindelije snelheid.
Kan ik die wisselen of is dat de kachel weerstand? Moet ik de motor unit uitbouwen
Mobro
7 jaar
Zit dat bij de motor ingebouwd?
Mobro
7 jaar
Kan je die wel uitwisselen? En wat kost die ongeveer?
7 jaar
Na uit puzzelen in mijn Engelse vraagbaak van 2800 pagina's een storinganalise gevonden welke uit kwam dat kachel weerstand defect zou zijn.
Deze vernieuwd en problemen waren opgelost.
Mobro
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar