Nissan Patrol: Versnellingsbak demonteren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0D

Kan iemand mij een tip geven om bij een patrol de versnellingsbak te demonteren.
Ik heb liggen draaien en wringen maar hij zit te strak tegen het carrosserie.
Moeten de motorrubbers er tussen uit zodat de motor lager ligt???

Roland10236

Geplaatst door Roland10236 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo,

Nee, je kan het beste ervoor zorgen dat de motor zover mogenlijk achterover kan kantelen. Dus even de uitlaatvoorpijp weghalen. Dan de bak naar achteren halen en tegelijkertijd draaien zodat die bult bij de startmotor langs de corrosserie kan. Als je hem nou weer moet monteren sla dan een flinke deuk daar in die hoek anders blijf je tobben.

Succes ermee

Ton

Michel7773 (0) PRO, 15 jaar geleden

Voorpijp weghalen en motor omtrekken dmv een pijp in het resterende stuk uitlaat te doen . Iemand aan laten hangen en de bak gaat er zo uit . Monteren op dezelfde manier , nog nooit een deuk in het schutbord geslagen.

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=Nissanwielmonteur]Hallo,

Nee, je kan het beste ervoor zorgen dat de motor zover mogenlijk achterover kan kantelen. Dus even de uitlaatvoorpijp weghalen. Dan de bak naar achteren halen en tegelijkertijd draaien zodat die bult bij de startmotor langs de corrosserie kan. Als je hem nou weer moet monteren sla dan een flinke deuk daar in die hoek anders blijf je tobben.

Succes ermee Ton[/quote]
Komt mij ook nogal vreemd voor, zeker voor een professional. Nogal rigoreus om ergens deuken in te meppen. Zo maken "beunen" de uitlaten ook altijd "passend"....

Ietwat vreemde werkwijze omdat hij NissanWIELmonteur is...?

Roland10236 (0) PRO, 15 jaar geleden

Het is nu allemaal gelukt de bak hangt er weer onder. koppeling en krukaskeering zijn vervangen. Één groot probleem hij slipt nog steeds???????? Ik had er al een vreemd gevoel bij. Waar kan hij nog meer op slippen??

Santa (0), 15 jaar geleden

Komt de koppeling wel helemaal vrij?

Zat de koppeling onder de olie? Wat heb je exact vernieuwd, alleen de plaat of echt "alles"?

Nissanwielmonteur (0) PRO, 15 jaar geleden

Santa,

Zo aan je gegevens te zien denk ik dat wij als PROFS jou als PARTICULIER maar niet helemaal serieus moeten nemen. Dus plaats geen onzin opmerkingen over de werkwijze van iemand. We zijn hier om elkaar te helpen en hoe de een iets doet kan misschien een tip voor een ander wezen. Overigens die deuk is niet zichtbaar hoor en ja als je zo'n bak nog nooit gezien hebt dan kan het inderdaad wel enigszins raar klinken om een deuk te slaan.

Roland10236 (0) PRO, 15 jaar geleden

Het blijkt dat het tweemassavliegwiel toch ook defect is.
Maar we hebben het nu in de vingers, een avondje stompe en hij kan weer gassen!

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

wel vreemd al is je 2 massa vliegwiel kapot dan kan hij nog niet slippen de drukgroep word vast op het vliegwiel gedrukt en de plaat ertussen heb je je drukgroep ook vernieuwd???

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=Nissanwielmonteur]Santa,

Zo aan je gegevens te zien denk ik dat wij als PROFS jou als PARTICULIER maar niet helemaal serieus moeten nemen. Dus plaats geen onzin opmerkingen over de werkwijze van iemand. We zijn hier om elkaar te helpen en hoe de een iets doet kan misschien een tip voor een ander wezen. Overigens die deuk is niet zichtbaar hoor en ja als je zo'n bak nog nooit gezien hebt dan kan het inderdaad wel enigszins raar klinken om een deuk te slaan.[/quote]
Kennelijk ben jij beter toegerust om Ouwe Santa "aan te vallen" dan om je eigen slecht verwoordde werkwijze te verduidelijken...?

Ergens een "deuk" in slaan, tja, dan denkt IEDEREEN "natuurlijk" aan een klein knikje in het plaatwerk...??

Misschien is het de moeite waard om eerst je eigen taalgebruik t.o.v. jouw eigen werkmethoden beter op elkaar af te stemmen VOORDAT je ouwe Santa verbaal aanpakt?

Bovendien vind ik jouw spraakwijze, alsof jij de "spraakbuis" bent van alle "profs" nogal discutabel.
Elke prof mag mij aanvallen op mijn uitlatingen op dit forum en daarom doe ik dat ook op jouw reactie.

Ik vin jouw reactie nogal over "the top" en vind het knap dat jij een "deuk" kunt slaan in plaatwerk die WEL een versnellingsbak laat passeren maar die NIET zichtbaar is....
Zichtbaar is hier dus weer het bekende toverwoord voor "ik heb iets gedaan wat jij niet snapt en dus niet ziet....." en met DIE houding heb ik dus een probleem.

Jij hebt dus zojuist je eigen houding t.o.v. mij openbaar gemaakt en die respecteer ik, NIET jouw houding alsof JIJ alle kennis en wetenschap in pacht hebt.......

Maar jouw "kennis" van het geschreven woord heb je zelf al perfect verwoord........
Dat kan ik zelf NIET beter doen!

mark7253 (0) PRO, 15 jaar geleden

we zijn hier toch om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken en er word over al wel eens iets gedaan wat niet helmaal ...oficieel... is

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=robby10030]wel vreemd al is je 2 massa vliegwiel kapot dan kan hij nog niet slippen de drukgroep word vast op het vliegwiel gedrukt en de plaat ertussen heb je je drukgroep ook vernieuwd???[/quote]
het zou in principe mogelijk zijn dat het door het vliegwiel komt als de veren en de aanslagen in het vliegwiel versleten of verdwenen zijn wordt het gedeelte waar de koppeling op zit niet meer meegenomen. gr john

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

dat kan kloppen maar dan functioneert hij helemaal niet meer en zal een hels kabaal maken vermoed ik, als die schijf ronddraait ten opzichte van het vliegwiel en over de bouten heen vliegt waarmee het vliegwiel vast zit,een beetje heen en weer klapperen dat kan wel maar helemaal ronddraaien heb ik nog niet gezien terwijl ik er toch al wat links en rechts heb zien liggen.(mijn mening)

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=robby10030]dat kan kloppen maar dan functioneert hij helemaal niet meer en zal een hels kabaal maken vermoed ik, als die schijf ronddraait ten opzichte van het vliegwiel en over de bouten heen vliegt waarmee het vliegwiel vast zit,een beetje heen en weer klapperen dat kan wel maar helemaal ronddraaien heb ik nog niet gezien terwijl ik er toch al wat links en rechts heb zien liggen.(mijn mening)[/quote]
als het vliegwiel de oorzaak is kan ik er geen andere verklaring voor geven.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

daarom dacht ik heeft deze persoon wel zijn drukgroep vernieuwd misschien zat het probleem daarin, nieuwe plaat erin gestoken en weer slippen

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Roland10236]Het blijkt dat het tweemassavliegwiel toch ook defect is.
Maar we hebben het nu in de vingers, een avondje stompe en hij kan weer gassen![/quote]
roland wat is er precies defekt aan het vliegwiel en hoe heb je dat geconstateerd? gr john

mark7253 (0) PRO, 15 jaar geleden

als vliegwiel kapot is hoor je heel hard geluid maar is nieuwe drukgroep niet toevallig ook kapot heb een keer gehad met orgineel van nissan maar die had probleem niet goed vrij te komen zat de drukplaat aan een kant los

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=mark7253]als vliegwiel kapot is hoor je heel hard geluid maar is nieuwe drukgroep niet toevallig ook kapot heb een keer gehad met orgineel van nissan maar die had probleem niet goed vrij te komen zat de drukplaat aan een kant los[/quote]
roland heeft niets vermeld van evt geluiden daarom mijn vraag. gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.