Zowel mijn dealer als de LPG-specialist waar ik al 25 jaar kom kennen dit probleem niet en weten ook geen oplossing. Hopelijk kan iemand op deze site mij de 'gouden tip' geven.
Klacht: onregelmatig lopen, minder trekkracht en (op de meest onhandige momenten) afslaan van de motor. Komt normaal heel af en toe voor. Bij hoge buitentemperaturen (vanaf 30 graden) echter veel vaker (tijdens iedere rit meerdere keren). Na een tijdje op benzine te hebben gereden gaat het soms even beter, daarna ontstaan de problemen vaak weer.
Computer geeft geen storingen aan behalve een aantal keren een te lage druk (dit kan ook ontstaan door de tank helemaal leeg te rijden, wat ik vrijwel nooit doe).
Zelf denk ik dat het misschien te maken zou kunnen hebben met de regelaar, die de pomp in hoog- of laagstand schakelt. Ik zou dit kunnen testen door, als de klacht optreed, de blauwe draad los te halen (hierdoor komt ie in de hoogstand) en te kijken of dit het probleem oplost. Helaas is het op dit moment bij ons nog niet zo warm en treed de klacht niet op. Volgende week willen we echter naar Frankrijk en het zou mooi zijn als e.e.a. voor vertrek is opgelost. Zou het mogelijk zijn te testen door de aluminium cylinder die als koellichaam dient met een fohn o.i.d. te verwarmen en te kijken of de klacht dan optreed? Of gaat de boel dan helemaal kapot?
Al vast bedankt oor jullie adviezen.
Age
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helaas kan ik je niet helpen maar bij mij is het andersom ik weet niet of je het probleem al opgelost heb.
Misschien kan je mij dan in de goede richting brengen.
Groeten Cor.
Vrijwel zeker gaat het om de pomp, die in de tank zit. Als deze teveel druk geeft wordt de electronische regelaar gloeiend heet. Bij warm weer kan deze zijn warmte onvoldoende kwijt, waardoor de druk onvoldoende wordt teruggebracht , met genoemde problemen als gevolg.
Groet,
Age
18 jaar
Beste Age,
dat de stuureenheid "heet" wordt is vrij normaal.
idd kan door deze warmte het spul van slag raken en de pomp stopt er dan al of niet tijdelijk mee.
Met een fohn opwarmen is een mogelijkheid om de "gevoeligheid" te checken maar ga aub NOOIT verder dan 80 graden C.
Het kan ook betekenen dat het LPG filter bijna verstopt is, hierdoor moet de pomp te hard werken waardoor er ook teveel warmte kan ontstaan in de aansturing.
Het filter bevindt zich in de appendagekast en is cylinder vormig en messing kleurig.
Succes,
Thieu
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar