Nissan Sunny: zuigers

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20gtir

Ik heb hier een sunny gtir waarvan 10000 km terug de 4 zuigers zijn vervangen omdat de zuiger van de 4de cilinder stuk was nl tussen de zuigerveren waren stukjes afgebroken
ik wil er zeker van zijn, dat dit niet nog eens gebeurt, wat zou de oorzaak kunnen geweest zijn?

garage poel

Geplaatst door garage poel (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Sunny? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 11 jaar geleden

Dit is toch dat turbo rally kanon? Pingelsensor ok?
Toch geen temperatuurprobleem? De 4e cilinder zit het verst van de waterpomp af?
Juiste olie gebruikt? Juiste bougies? Turbodruk orgineel?
Let goed op de radiateurwerking en evt waterpomp.
succes

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Dit zijn echt kleine kanonnen.. de enige sunny die je wel serieus moet nemen.
Heb je een infraroodtemperatuurmeter te beschikking ? meet eens ter hoogte van de uitlaat van deze cilinder.
Originele garret turbo en interkoeler?
Wat zegt de bougie? zie je afwijkingen?

garage poel (0) PRO, 11 jaar geleden

Ja ik was ook aan het denken aan een temperatuurprobleem, de turbo zit ook meer voor de 4e cilinder...Maar dit was de eerste 160000 km geen probleem...
De wagen heeft een originele turbo, de intercooler is wel naar voor gebracht, maar hier zie ik geen probleem...(of misschien dat deze veel van de rijwindkoeling neemt?)

juiste olie en juiste bougies zijn ook gebruikt.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Ze zijn heel gevoelig voor temperatuur, het blokje draait immers op de grens.
de originele interkoeler zit onder de grote luchthapper onder de kap.
Kijk ook eens of de vebranding optimaal is in deze cilinder ivm pingelen en dus kans op breuk in een van de zuigerveren.

mark7253 (0) PRO, 11 jaar geleden

probeer contsct te krijgen met rallyteam verkooijen die hebben er mee gerallied

garage poel (0) PRO, 11 jaar geleden

ik heb ook al enkele 200sx'en (s14A) gehad, allemaal stage 1 mee gereden, dus minstens 50 pk extra uit het blok, nooit geen enkel probleem gehad. Dus dat deze blokken op de grens draaien ben ik niet van overtuigd, deze is overigens ook volledig standaard, buiten een open luchtfilter en de verplaatsing van de intercooler

bedankt mark7253, dergelijke informatiebron zal zeker van nut kunnen zijn.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Beste Poel zit je me nu de gek aan te steken ??

marcel7031 (0) PRO, 11 jaar geleden

is de verstuiveropbrengst cq injectietijd van de 4e cilinder juist?
Soms zie je wel eens dat de heetste cilinder iets meer benzine krijgt voor extra cilinderkoeling.

garage poel (0) PRO, 11 jaar geleden

@ C. Jonker, ik bedoelde helemaal niets mis met men post, lachte gewoon zelf een beetje met de enorme luchthapper op de motorkap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.