Beste forumleden,
Ik heb een Opel Corsa D 1.3CDTI van 2012 in de werkplaats waarvan de motor af en toe schudt bij het stationair draaien. Bv na een stop aan de verkeerslichten. De auto rijdt verder normaal. Het probleem verdwijnt gewoon weer bij iets verder rijden of stilleggen en herstarten van de motor.
Het probleem doet zich nu en dan voor, maar ik heb nog niet gevonden hoe het probleem kan uitgelokt worden.
Het lijkt alsof de motor dan op 3 cilinders loopt.
De motorstoringslamp brandt niet en er zijn geen foutcodes aanwezig.
Omdat 1 van de brandplaatjes van de verstuivers lekte werden alle verstuivers uitgebouwd en getest. De verstuiver van cilinder 4 bleek defect te zijn en werd vervangen samen met de verstuiver van cilinder 2 omdat de back leakage aan de hoge kant was.
Ik had gehoopt dat dit ook het probleem van het schudden zou oplossen maar dit is niet het geval.
Op een ander forum (zie onderstaande link) ben ik exact hetzelfde tegengekomen, maar zonder oplossing.
https://www.corsa-drivers.nl/viewtopic.p...
Heeft er nog iemand ervaring met dit probleem?
Kilometerstand:197000 km
Alvast bedankt.
Geplaatst door Bruno1212 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
gbsingh (0) PRO, 2 jaar geleden
slijtage van de ketting en kettingspanner kunnen probleem veroorzaken in slechtste geval gaat de ketting over met veel meer werk erbij om de cilinderkop delen te reviseren.
Hendrik4290 (0) PRO, 2 jaar geleden
Dat lijkt op versleten 2 massavliegwiel
ovi (0), 2 jaar geleden
2 massavliegwiel zou je enkel last van schokken hebben bij het vertrekken of bij het schakelen en niet stationair.
Bij mij was het één vd nieuw gemonteerde injectoren die na 6 maand plots problemen gaf.
Bij koudste draaide hij alsof er één cilinder zo goed als niet meewerkte. Na 1 km draaide hij terug prima. Bij Opel binnengebracht maar geen foutcodes en volgens de nochtans oude en ervaren technieker geen problemen te vinden. EGR klep vervangen zonder resultaat.
Maanden later bij een Bosh center binnengebracht die onmiddellijk vaststelde dat de injectoren vd 3 de cilinder de dader was. Nadat hij deze vervangen heeft alles terug als nieuw.
ovi (0), 2 jaar geleden
Injector vd 3 cilinder moest dat zijn natuurlijk en niet "injectoren".
Mijn gsm heeft dit aangepast!