Hallo,
Ik heb een Opel kadett 1.7 diesel. Het is volgens mij een "Opelblok, grijze kleppendeksel...)
Ik vind het niet echt snel aanslaan...... zowel koud als warm niet!
Het is een gewone diesel zonder hogedruk.
Ik moet vrij lang gloeien (bij koude start) of soms 2 maal tot 3 maal starten, zeker als het koud is....
Bij de warme start moet ik ook lang starten voordattie aanslaat, niet mega lang maar wel een paar tellen.
Is dit normaal of?
De motor heeft 2.7 ton gedraaid.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gloei bougie's testen
groetjes ceesie
Die doen het alle 4 worden heet.
De motor heeft ook moeite met het starten als deze warm is....
Je zou zeggen dat de motor snel aan zou moeten slaan omdat deze warm is maar toch gaat de startmotor lang rond..... een paar tellen.
wellicht de gloeibougies vervangen, maar volgens mij is dit normaal voor die motor daarnaast is 270000 km niet nieuw meer 100.000 km extra en een startmotor moet wel lukken. compressie zal iets verminderd zijn Ik zou wel je distributie op tijd vervangen.
20 jaar
Hij heeft net een koprivisie gehad, ook met nieuwe koppakking en uiteraad nieuwe aandrijfriem!
ALs hij loopt draait hij prima, ook goede compressie en geen witte rook.
Voor de revisie was het precies netzo, ook slecht met starten.
Ik hoor wel vaker dat dit soort blokken slechte starters zijn.......
Ik heb niet het idee dat het aan de startmotor ligt... maar wie ben ik!
Kan door de startmotor komen startsnelheid is erg belangrijk voor een diesel,maar kijk ook eens naar de massa van het motorblok.
Hans
Ja te langzaam rond draaien idd komt het starten niet ten goede.
Er zit een nieuwe (vlecht) massa draad op van het blok naar de cass. dus dat in orde.
Als voor je gevoel de motor te langzaam rond draait en je weet zeker dat de accu goed is zou ik er toch maar een startmotor aan wagen.
Hans
Ik moet zeggen toen deze accu erin kwam was het wel beter....
Ik vind wel dat de auto een beetje kort doet met accu's....... De accu's gaan noggeen 2 jaar mee! Vind ik wel aan de korte kant, er zit alwel een nieuwe shunt in de dynamo.
Dan zal de accu wel bijna aan vervanging toe zijn.... dat merken we dan zowiezo deze winter wel!
je zou de injectors eens kunnen laten testen lijkt mij zinvoller als de gloeibougies want die zijn voor de koude start
Hmmm het is wel een gewone diesel zonder hoge druk... of bedoel je met injectors de verstuivers?
Zou het niet zo zijn dan dat het blok niet goed trekt?? dat doet deze namelijk wel!
ik zit te denken aan verstuivers die lekken pakkingringetjes
groeten
sebastian
20 jaar
Hoe kan ik dat makkelijk testen of ze lekken?? Brandstof voornamelijk diesel moet haast zichtbaar zijn...
door veel km achter elkaar te rijden, dan zie je schuimranden rond de verstuivers onstaan maar wellicht luisteren met een stetoscoop of iets dergelijks of je smeert er zeep of iets dergelijks rond is lastig zal meteen weer opdrogen, ik heb het eigenlijk nooit getest maar wel eens gezien nadat ik 700km volle snelheid heb gereden. was ook een 1.7d GM motor. als er druk ontsnapt minimaal kan ik me voorstellen dat hij deze weer moet opbouwen.
groeten
Sebastian
20 jaar
We kijken er ff naar!! Volle snelheid... das ook wel een beetje beulen voor het blok ;)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar